Společnost dříve v tomto týdnu uvedla, že jí za tři čtvrtletí vzrostl meziročně provozní zisk, tržby i prodeje. Škoda od ledna do konce září zvýšila prodej na 606.000 vozů. Samotné září bylo prodejně nejúspěšnějším měsícem v historii značky. Mladoboleslavská automobilka prodala včetně Číny 107.100 vozů, což je růst o 14 procent. Na výsledcích se projevuje zvýšená poptávka po modelu Superb.
Podle předsedy představenstva Škody Auto Bernharda Maiera se na celkových výsledcích projevuje investice do modelové řady Škodovky. \"Investice do modelové ofenzívy značky Škoda se vyplácejí. V letošním roce odbyt i provozní výsledek překonávají naše plány,\" uvedl. Dodal, že aktuální odbytové a finanční výsledky jsou solidním základem dalšího ziskového a trvale udržitelného růstu celé firmy. Velké naděje Škodovka vkládá i do nového modelu Kodiaq.
Tržby automobilky vzrostly meziročne za tři čtvrtletí o devět procent na 10,1 miliardy eur (272,9 miliardy Kč). Za stejné období loňského roku utržila společnost 9,3 miliardy eur (251,2 miliardy Kč).
Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice - v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26.600 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Hlavní ukazatele Škody Auto za tři čtvrtletí roku 2016 2015 2016 Změna v pct Počet dodaných vozů 791.500 840.900 +6,2 Tržby (mld.eur) 9,280 10,113 +9,0 Provozní výsledek (mil.eur) 734 940 +28,1
Zdroj: Škoda Auto