Téma týdne: Poznejte svou banku
Kořeny České spořitelny sahají až do roku 1825, kdy zahájila činnost Spořitelna Česká, nejstarší právní předchůdce dnešní České spořitelny. Od počátku patřilo k jejím hlavním úkolům navázání co nejužšího kontaktu se všemi, kdo jí svěřovali své úspory, a proto věnovala velké úsilí budování široké sítě poboček.
Novodobá historie banky
Na tradici českého a později československého spořitelnictví navázala v roce 1992 Česká spořitelna jako nově vzniklá akciová společnost. Zlomovým rokem České spořitelny byl rok 2000, kdy se stala členem silné středoevropské skupiny Erste s téměř 16 miliony klientů v osmi zemích Evropy (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Chorvatsko, Srbsko, Rumunsko a Ukrajina). Skupina Erste je majoritním vlastníkem České spořitelny. Spojení se silným partnerem na vysoce konkurenčním evropském trhu poskytlo bance pevný bod pro naplnění vize silné a konkurenceschopné banky.
Od července roku 2000 do prosince roku 2001 prošla celá Finanční skupina České spořitelny ambiciózní transformací, která se dotkla všech oblastí života banky a postupně ji přetvořila v moderní, klientsky orientovaný finanční dům se širokou nabídkou kvalitních produktů. Jedním z důležitých kroků bylo posílení rentability a ziskovosti celé finanční skupiny a také přijetí designu skupiny Erste Bank.
Plány do budoucna
V nastoupené cestě k dynamicky se rozvíjející progresivní evropské bance pokračuje Česká spořitelna i dnes řadou kroků, které potvrzují její postavení na bankovním trhu. Od roku 2007 se banka zaměřuje na další zlepšování úrovně služeb a produktů v rámci programu Banka první volby. „Ten má České spořitelně zajistit takové postavení na trhu, aby byla pro klienty bankou první volby, tedy aby se při řešení jakýchkoli finančních záležitostí obraceli nejprve právě na ni,“ říká Simona Můčková z České spořitelny. Program se soustředí na zlepšování kvality služeb a na vývoj produktů co nejvíce reflektujících finanční potřeby klientů.
Na koho se banka zaměřuje a co nabízí
Česká spořitelna je orientovaná na drobné klienty, malé a střední firmy a na města a obce. Finanční skupina České spořitelny je počtem 5,3 milionu klientů největší bankou na trhu. Česká spořitelna je leaderem v moderních bankovních disciplínách jako je oblast platebních karet, internetového bankovnictví, hypotečních a spotřebitelských úvěrů a správy aktiv. Nezastupitelnou roli hraje také ve financování velkých korporací a v poskytování služeb v oblasti finančních trhů.
Česká spořitelna | www.csas.cz |
---|---|
Počet poboček | 636 |
Počet klientů | 5 293 275 |
Počet klientů přímého bankovnictví | 1 083 035 |
Počet bankomatů | 1 094 |
Počet vydaných karet | 32 06 434 |
Celková aktiva 2006 | 728 393 mil. Kč |
Celková aktiva 2005 | 654 064 mil. Kč |
Která banka je nejlepší? Služby, které banky využít? Výběr není jednoduchý, zvláště když u nás působí několik desítek bank. Tento týden jsme pro vás připravili představení čtyř bank: České spořitelny, Komerční banky, GE Money Bank a Československé obchodní banky. |