Téma týdne: Poznejte svou banku
Poštovní spořitelna (PS) začala fungovat v roce 1991 pod názvem Poštovní banka. Současný název Poštovní spořitelna užívá od roku 1995. Ve stejném roce přešla pod křídla IPB a spolu s ní se v roce 2000 stala součástí ČSOB, která se tímto krokem dostala do čela tuzemských bank, co se týče výše bilanční sumy. Poštovní spořitelna je druhá největší banka v ČR co do počtu klientů - obsluhuje jich více než dva miliony. Před necelými dvěma lety vyhlásila PS odvážný plán předstihnout Českou spořitelnu a stát se i v počtu klientů jedničkou našeho bankovního trhu. Více o tomto tématu se dočtete v článku s názvem Poštovní spořitelna útočí na pozici bankovního lídra.
Poštovní spořitelna je bezpochyby nejdostupnější bankou na našem trhu
Byť co do počtu klientů za Českou spořitelnou zaostátvá, v jednom ohledu ji PS na hlavu poráží - na trhu neexistuje žádná banka, která by byla dostupnější. Klienti Poštovní spořitelny mohou spravovat své finance na 3 300 poštách a 27 finančních centrech. kromě toho mohou k výběru hotovosti využívat síť čítající 623 bankomatů a díky službě Cashback i 2 500 pokladen obchodů Albert a Hypernova. Službu CashBack uvedla na trhu Poštovní spořitelna spolu s ČSOB loni v listopadu jako první banky v ČR. Přestože ke kontaktu se svými klienty využívá služeb České pošty, je Poštovní spořitelna zcela standartní a plnohodnotnou bankou, která nabízí moderní služby, jako například všechny kanály přímého bankovnictví – Max Mobil PS, Max Internetbanking PS a Max Phone PS. Kromě běžných účtů nabízí PS i spotřebitelské úvěry, hypoteční úvěry, úvěry na vzdělání a mnohé další, specifické produkty. Klienti PS mohou jít do své banky i v sobotu a v neděli. Celkem 500 pošt je totiž otevřeno i v sobotu, 30 pošt je otevřeno sedm dní v týdnu.
Poštovní spořitelna - lidová banka, lidové ceny
Segmentem, na který se PS orientuje je drobná klientela (retail), přičemž nabízí produkty pro všechny věkové skupiny. "Náš klient preferuje bezpečí, tradici a rodinu, je silně svázán s komunitou, ve které žije. Má rád své zvyky a ověřené postupy. Na druhou stranu PS roste klientela, která má ráda rockovou muziku, preferuje dynamický způsob života a není jí více jak 30 let." říká Marek Roll, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny. V současnosti lze bezesporu tvrdit, že Poštovní spořitelna patří mezi cenově nejvýhodnější velké banky na českém trhu. Její pozitivní přístup ke klientovi dokazuje mimojiné i fakt, že jako jedna z mála českých bank si například neúčtuje poplatky za příchozí platby. Další chválihodnou aktivitou PS je zřízení nezávislého ombudsmana, hájícího zájmy klientů a přihlášení se ke Kodexu chování mezi bankami a klienty České bankovní asociace. Klíčovými slovy v Poštovní spořitelně je jednoduchost a dostupnost bez složité administrativy.
Podpora filmů a hudby pro mladé
Poštovní spořitelna v současnosti patří mezi největší podporovatele českého filmu, a to především rodinných komedií a filmů pro mladé diváky, jako jsou Snowboarďáci, Jak se krotí krokodýli či Experti. Letos pak PS podpořila filmy Vratné lahve, Maharal nebo Pusinky. Nejvíce však byla Poštovní spořitelna vidět na turné a CD skupin Chinaski, Divokej Bill, či slovenské kapely No Name.
Poštovní spořitelna | www.postovnisporitelna.cz |
---|---|
Počet bankomatů | 623 |
Počet poboček | 3.300 pošt, 27 Finančních center |
Počet klientů | 2.000.000 |
Celková aktiva 2006 | 109.365 mil. Kč |
Celková aktiva k 30.9.2007 | 118.082,4 mil. Kč |
Která banka je nejlepší? Služby, které banky využít? Výběr není jednoduchý, zvláště když u nás působí několik desítek bank. Tento týden jsme pro vás rovněž připravili představení dalších čtyř bank: Volksbank CZ, Bawag Bank, Citibank a Raiffeisenbank. |