Téma týdne: Poznej svou banku
Počátky působení Raiffeisenbank na českém bankovním trhu sahají do roku 1993. Tato mezinárodní finanční skupina byla jednou z mála zahraničních bank, která na českém trhu rostla organicky, tj. aniž by koupila nějakou domácí banku a postupně vyrostla v jednoho z nejvýznamnějších hráčů na českém bankovním trhu.
Tuzemský i světový bankovní trh je v posledních měsících a letech ve znamení fúzí a akvizic. Spojení se nevyhnulo ani Raiffeisenbank, která v loňském roce zahájila spojování s eBankou. V tuto chvíli jsou obě banky uvnitř propojené s jednotným vedením a jednotnou organizační strukturou. Postupně dochází k dalšímu propojování produktů a zavádění nových služeb shodných pro obě banky.
Komu patří značka RB?
Majoritním vlastníkem, resp. 100% akcionářem, je rakouská finanční skupina Raiffeisen Zentralbank. Skupina Raiffeisen má více než 150letou historii a patří mezi nejvýznamnější rakouské banky. V posledních letech se Raiffeisen výrazně zaměřila na expanzi v zemích střední a východní Evropy, kde patří mezi nejsilnější zahraniční peněžní ústavy. V současné době obsluhuje v 15 zemích tohoto regionu téměř 13 milionů klientů na 3000 pobočkách.
Mezi retailovými klienty se Raiffeisenbank zaměřuje především na klienty s průměrnými a vyššími příjmy. Klíčovou cílovou skupinu tvoří také podnikatelé a malé střední firmy, velkou roli hrají i služby pro velké korporátní zákazníky.
Úvěrům vládnou hypotéky
Raiffeisenbank platí za jednoho z největších inovátorů hypotečního trhu, každý rok na český hypoteční trh přináší zcela ojedinělé a nevšední produkty. S hypotečním boomem posledních měsíců roste i zájem o produkty sloužící k financování bydlení, což potvrzují i slova Tomáše Kofroně z Raiffeisenbank: „Letos zaznamenáváme více než 100% nárůst zájmu o hypotéky, za tři čtvrtletí jsme poskytli nové hypotéky za více než 13 miliard korun.“ Ovšem zájem je i o další úvěrové produkty, např. spotřebitelské a podnikatelské úvěry, stejně jako kreditní karty.
V oblasti vkladů a investic roste zájem klientů o více sofistikované produkty. „Vyprodali jsme již několik emisí prémiových vkladů a dluhopisů, velký zájem je i o spořící účty a investice do podílových fondů“ říká Tomáš Kofroň a dodává: „Jsme dosud jediným obchodníkem, který na pražské burze nabízí investiční certifikáty.“
Budoucnost se točí kolem integrace
Pokud jde o plány do budoucna, hlavním úkolem bude podle Kofroně úspěšné zvládnutí integrace s eBankou. Spojená banka chce převzít do nejlepší z obou bank a výběr toho nejlepšího nabídnout klientům. „Kvalitní úvěrové a investiční produkty Raiffeisenbank tedy postupně rozšíříme o produkty eBanky, především o její internetové bankovnictví“ říká Kofroň. Prvním hmatatelným výsledkem tohoto slučování je eKonto - účet kombinující parametry běžných účtů obou bank (více o tomto produktu se dozvíte v článku s názvem "eKonto: Klienti eBanky jsou ve střehu"). Všechny tyto kroky vedou ke společnému cíli, a to zvýšení tržních podílů v cílových segmentech trhu.
RAIFFEISENBANK | www.rb.cz |
---|---|
Počet poboček | 58 * |
Počet zaměstnanců | 2500 (včetně eBanky) |
Počet klientů přímého bankovnictví | 125.000 |
Počet aktivních vydaných karet | 110.000 |
Celková aktiva k 31.12.2006 | 89,7 mld. Kč |
Celková aktiva k 30.6. 2007 | 105,4 mld. Kč |
* vybrané produkty se prodávají také na více než 50 obchodních místech eBanky, údaje o počtu klientů banka nezveřejňuje. |
Orientovat se na tuzemském bankovním trhu není jednoduché, stejně jako vybrat tu správnou banku. Zvláště když u nás působí několik desítek bank. Tento týden jsme pro vás připravili představení dalších čtyř bank: Volksbank, Bawag Bank, Citibank a Raiffeisenbank. |