Na postup muzea a své vyloučení si stěžovala firma Unistav. Námitkám firmy muzeum nevyhovělo, proto se posléze obrátila na ÚOHS. O tom, že byla firma vyloučena neprávem, rozhodl úřad loni v srpnu. Zrušil proto rozhodnutí muzea o vyloučení firmy a všechny následné úkony. Muzeu také ÚOHS nařídil zaplatit 30.000 korun jako náklady řízení. Muzeum se odvolalo k předsedovi ÚOHS, který ale nyní v lednu rozhodnutí svých úředníků potvrdil.
Unistav předložil muzeu nabídku, která byla podle muzea příliš nízká. Chtělo proto po firmě zdůvodnění, proč tomu tak je. S odpovědí firmy muzeum nebylo spokojeno, proto muzeum své rozhodnutí Unistav vyloučit nezměnila.
Podle ÚOHS ale muzeum chybovalo, když ve své žádosti o zdůvodnění mimořádně nízké ceny blíže neurčilo konkrétní části nabídky Unistavu, které měly na celkovou výši nabídky podstatný vliv. Podle úřadu navíc firma svou nízkou nabídku zdůvodnila dostatečně. Postup muzea tak mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, uvedl úřad v rozhodnutí.
Železniční muzeum je dlouho připravovaným projektem, jehož zřízení uložila Národnímu technickému muzeu vláda již v roce 2000. Vznikne zřejmě v prostoru bývalého lokomotivního depa na pražském Masarykově nádraží. Jeho budování bude stát zhruba 500 milionů korun. Hlavní budova nádraží i bývalé depo pocházejí z roku 1845, všechny nádražní budovy jsou památkově chráněny.