NTM musí znovu vybírat firmu pro opravu střech Železničního muzea

01.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 1. února (ČTK) - Národní technické muzeum (NTM) bude znovu vybírat ve veřejném tendru firmu na opravu střech budoucího Železničního muzea v areálu bývalého lokomotivního depa pražského Masarykova nádraží. V původním loňském tendru technické muzeum podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) chybovalo, když neprávem vyřadilo jednoho ze zájemců o zakázku s předpokládanou hodnotou 48 milionů korun. ÚOHS proto nařídil muzeu vzít dotyčnou firmu znovu do tendru a posoudit nabídky znovu. ČTK to zjistila z elektronické databáze antimonopolního úřadu. Vyjádření muzea ČTK zjišťuje.

Na postup muzea a své vyloučení si stěžovala firma Unistav. Námitkám firmy muzeum nevyhovělo, proto se posléze obrátila na ÚOHS. O tom, že byla firma vyloučena neprávem, rozhodl úřad loni v srpnu. Zrušil proto rozhodnutí muzea o vyloučení firmy a všechny následné úkony. Muzeu také ÚOHS nařídil zaplatit 30.000 korun jako náklady řízení. Muzeum se odvolalo k předsedovi ÚOHS, který ale nyní v lednu rozhodnutí svých úředníků potvrdil.

Unistav předložil muzeu nabídku, která byla podle muzea příliš nízká. Chtělo proto po firmě zdůvodnění, proč tomu tak je. S odpovědí firmy muzeum nebylo spokojeno, proto muzeum své rozhodnutí Unistav vyloučit nezměnila.

Podle ÚOHS ale muzeum chybovalo, když ve své žádosti o zdůvodnění mimořádně nízké ceny blíže neurčilo konkrétní části nabídky Unistavu, které měly na celkovou výši nabídky podstatný vliv. Podle úřadu navíc firma svou nízkou nabídku zdůvodnila dostatečně. Postup muzea tak mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, uvedl úřad v rozhodnutí.

Železniční muzeum je dlouho připravovaným projektem, jehož zřízení uložila Národnímu technickému muzeu vláda již v roce 2000. Vznikne zřejmě v prostoru bývalého lokomotivního depa na pražském Masarykově nádraží. Jeho budování bude stát zhruba 500 milionů korun. Hlavní budova nádraží i bývalé depo pocházejí z roku 1845, všechny nádražní budovy jsou památkově chráněny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK