Škoda Investment kontroluje několik společností bývalého holdingu. Po fúzi bude Skoda Industry kontrolovat firmy skupiny působící zejména v oblasti dopravního strojírenství. Konkrétně jde o společnosti ŠKODA TRANSPORTATION, MOVO, ŠKODA VAGONKA, ŠKODA ELECTRIC, VÚKV, Pars Nova, STROJÍRNY OSTROV, POLL, VAGONKA DŘEVO a GANZ-ŠKODA Electric Zrt.
Antimonopolní úřad fúzi posuzoval ve zjednodušeném řízení. Spojení firem povolil bez omezujících podmínek. "Fúze nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.
"Skoda Industry je pouhý nástroj k realizaci nedávno oznámeného prodeje Škody Transportation Plzeň čtyřem fyzickým osobám (Marku Čmejlovi, Michalu Koreckém, Tomáši Krskovi a Jiřímu Divišovi, což jsou lidé z vedení Škody Investment), nic víc," uvedl dříve mediální zástupce plzeňských strojíren Miroslav Novák.
Transportation je po prodeji Škody Power jihokorejskému Doosanu poslední škodováckou divizí. Škodovka už se tak nyní zabývá pouze výrobou tramvají, elektrických lokomotiv, vozů metra, příměstských vlaků a trolejbusů.
Po dokončení prodeje bude Škoda Transportation patřit zmíněným čtyřem osobám a Skoda Investment zůstane podle Nováka nadále ve vlastnictví Appian Group. Tuto nizozemskou investiční skupinu vlastní neznámé fyzické a právnické osoby.