Skupina, která se v tuzemsku skládá z více než deseti podniků, v loňském fiskálním roce udržela tržby na úrovni 30 miliard korun, letos očekává růst. "V řadě oblastí vidíme signály, že dochází k oživení poptávky. Registrujeme například vyšší poptávku po řídicích systémech pro obráběcí stroje, elektromotorech nebo parních turbínách," uvedl Palíšek. V brněnském závodě Siemens letos plánuje vyrobit rekordních 52 turbín, výroba elektromotorů se dostala na úroveň před krizí.
S tím souvisí i očekávaný nárůst počtu zaměstnanců. Jejich počet ve skupině by se měl letos zvýšit řádově o stovky ze současných 10.500, a to i přes pokračující konsolidaci firem ve skupině.
Konsolidace představuje postupnou integraci dosud právně samostatných firem skupiny do mateřské společnosti formou vytváření odštěpných závodů. Některé činnosti, které dosud prováděly jednotlivé podniky samostatně, bude nově skupina zajišťovat z jednoho místa. Zaměstnance, jejichž místa by tak mohla být během procesu zrušena, firma přednostně převede či přeškolí na jinou činnost. "Integrované firmy stále rostou, a otevírají se tak nové pozice, a to nejen ve výrobní, ale i v administrativní oblasti," dodal Palíšek.
Loni integrací prošly firmy Siemens ve Frenštátě, Mohelnici a Trutnově, letos přechod čeká brněnského výrobce turbín a pražský Siemens Engineering. "O integraci dalších firem v tomto roce zatím není rozhodnuto. Celý proces by měl skončit v roce 2013, maximálně 2015, a Siemens by poté mělo v ČR reprezentovat minimum právních jednotek," uvedl Palíšek.
Siemens v Česku plánuje přijímat pracovníky i ve sdílených službách a vývoji. Hodlá rozšířit aktivity svého centra podpory, které nyní zajišťuje účetní, personální a nákupní operace pro ostatní evropské pobočky, i na mimoevropské země. Letos centrum zvýší počet pracovníků z 800 o 300 lidí.
Zvýšení ze 100 na 200 pracovníků pak plánuje i ve vývojovém centru kolejových vozidel, i když návrat výroby kolejových vozidel do Česka po uzavření závodu na pražském Zličíně neplánuje. "Vyrábět kolejová vozidla tam, kde není odpovídající odbyt, není ekonomické," podotkl Palíšek. Koncern se ale podle něj v Česku zajímá o dodávky vozů pro pražské metro, České dráhy i soukromé železniční dopravce.
Siemens loni stál u zrodu firemní Koalice pro transparentní podnikání a podepsal etický kodex uchazečů o veřejné zakázky. Snahou zúčastněných podniků je omezit korupci tím, že budou dobrovolně zveřejňovat informace o veřejných zakázkách, v nichž figurují.