"Podporujeme, aby na druhém veřejnoprávním kanálu byla zachována určitá míra reklamy," řekl Andruško. Podobně je i pro částečné zachování reklamy na veřejnoprávním sportovním kanálu. Peníze z této reklamy by podle něj měly jít na podporu kultury nebo na podporu sportů, které nejsou komerční. Muselo by ovšem být podle něj dostatečně definováno, co je veřejnoprávní služba, aby se z ČT2 nestala nová ČT1. To samé podle něj platí u sportovního kanálu. "Champions League určitě nepatří na sportovní kanál," řekl Andruško.
Zrušením reklamy na ČT by o peníze přišel i Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, který přispívá na vznik českých filmů. Nova je podle Andruška nadále připravená přispívat na provoz fondu kinematografie, a to nejenom ve výši 150 milionů korun ročně, které fond nyní dostává, ale i vyšší. Nova ale chce dávat jen tolik peněz, jaký je její podíl na trhu.
Ministr kultury Jiří Besser již dříve uvedl, že v případě zániku reklamy na ČT by od Novy a Primy požadoval pro český film zhruba půl miliardy korun. Nova a Prima, které ovládají 95 procent trhu s televizní reklamou, by bez účasti ČT totiž měly podle ministra možnost zvýšit svou cenu za odvysílanou reklamu.
Ivan Hyžák ze společnosti Media Master, která prodává reklamní prostor pro TV Barrandov i pro ČT, dnes upozornil na to, že malé televize ukončení reklamy na České televizi příliš nepodporují. "TV Barrandov vnímá v tuto chvíli zrušení reklamy jako své ohrožení," řekl Hyžák. S největší pravděpodobností by podle něj peníze z této reklamy skončily ve velkých televizních stanicích. "Ty by měly více peněz na to, aby mohly bojovat s menšími televizemi, které by se staly nekonkurenceschopné," dodal Hyžák.
Jeho slova podpořil i Štěpán Wolde z AT Media. "Pokud zrušíme reklamu na ČT, tak poškodíme menší televize," řekl Wolde.
Reklama by měla z České televize zmizet po skončení procesu digitalizace vysílání, v zákoně to bylo zakotveno v roce 2007. Podle dřívějších vyjádření ministra Bessera by mohla reklama na ČT zůstat až do roku 2013.