"Ačkoliv je tento odborný posudek hotový již od roku 2009, společnost Eurovia jej nikdy ŘSD oficiální cestou neposkytla. To považuji za vážné porušení zákona, smlouvy a poškození investora," uvedl ředitel ŘSD René Poruba. Ředitelství se podle něj k posudku dostalo v rámci nahlížení do spisu soudního sporu, který nyní vede společnost Eurovia s dodavatelem materiálu.
Podle ŘSD Eurovia při sporu uvedla, že použitý materiál (struska) neodpovídá svými vlastnostmi projektové dokumentaci, technickým podmínkám a vykazuje objemovou nestálost, která je příčinou reklamovaných nerovností na předmětném úseku D47. Podle Poruby tím společnost přímo přiznává vinu, když na jedné straně straně nyní veřejně tvrdí, že zvlnění nezpůsobila ocelárenská struska, ale na druhé straně se právě kvůli nasypané ocelárenské strusce do zvlněné dálnice soudí s dodavatelem tohoto materiálu o více než 30 milionů korun.
ŘSD reklamuje devítikilometrový úsek mezi Bohumínem a Ostravou, kde údajně zjistilo 901 vad mimo jiné vzniklých použitím nekvalitního podkladového materiálu. ŘSD tvrdí, že škody na dálnici jsou v řádech stamilionů korun. Podle Eurovie ovšem škody dosahují 125 milionů korun. Taková částka představuje zhruba tři procenta z celkových nákladů, což je podle generálního ředitle Eurovie Martina Borovky obvyklé riziko, se kterým se počítá. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou.