"Mezinárodní společnosti vidí současnou ekonomickou situaci pozitivně. Jejich očekávání dalece překonávají inflaci," uvedl ředitel pražské pobočky Roland Berger Strategy Consultants Constantin Kinský. Navzdory očekávání jsou podle něj tradičně rostoucí regiony jako BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína) a jihovýchodní Asie pro firmy v plánovaném růstu méně významné.
Podniky plánují růst především na svých domácích trzích s již existujícími produkty. To platí především v USA (75 procent) a východní Evropě (68 procent). "Znamená to, že firmy pro nejbližší budoucnost neplánují modernizaci svých produktových portfolií. To může oslabit jejich sílu v inovacích a dlouhodobou konkurenceschopnost," míní Kinský.
Po současné krizi posílily společnosti v západní Evropě a USA své finanční základy a tím došlo k růstu cash-flow (toku hotovosti) z operačních aktivit. Díky tomu mohou financovat většinu svého růstu z vlastních zdrojů. V Japonsku a východní Evropě je ale situace naprosto odlišná, zhruba 75 procent společností tam odpovědělo, že potřebují k růstu kapitál.
Roland Berger Strategy Consultants byla založena v roce 1967 a je jednou z předních firem v oblasti strategického poradenství. Prostřednictvím 47 kanceláří ve 35 zemích společnost úspěšně působí na všech hlavních mezinárodních trzích.