Hlavní evropské trhy vykázaly podle TPCA poklesy již na konci loňského roku a růst nebyl obnoven ani v letošním prvním pololetí. Nepříznivý trend je patrný především v jižních státech Evropy a zejména v segmentu A, tedy u malých vozů. Obtížná situace na trhu bude podle firmy zřejmě pokračovat i v druhé polovině roku, na což musí automobilka reagovat a provést změny ve výrobě. Řadu opatření přitom již provedla - například změnu směnného systému na začátku května, kdy zároveň neprodloužila smlouvy 150 pracovníkům zaměstnaným na dobu určitou. Celkem dvě stovky zaměstnanců využily možnosti náhradní práce v sesterském závodě PSA ve slovenské Trnavě a u českých dodavatelů.
"Naše klíčové trhy v západní a jižní Evropě zažívají těžké časy a naše výroba musí reagovat na očekávané nižší objednávky v druhé polovině letošního roku a v příštím roce," uvedl prezident společnosti Satoši Tačihara. Firma podle něj udělala hodně pro to, aby pro zaměstnance našla náhradní aktivity. "Bohužel musíme přijmout další opatření a nabízíme zaměstnancům možnost dobrovolných odchodů. Velmi oceňujeme dosavadní práci našich lidí, a proto volíme systém dobrovolných odchodů s odstupným nad úrovní požadovanou českou legislativou," dodal prezident. Záležitost podle něj vedení automobilky projednalo s odborovými organizacemi.
TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod zahájil v únoru 2005.