Kooperativa v letních měsících registrovala o pět procent více pojistných událostí z cestovního pojištění než v roce 2011. "Celkem nám klienti nahlásili 2010 pojistných událostí za 14 milionů korun. Nejčastěji jsme řešili žaludeční nevolnosti, úpal, úžeh a záněty středního ucha," uvedla vedoucí odboru cestovního pojištění Jana Konvalinová. Zaznamenala také pětiprocentní zvýšení škod u pojištění zavazadel a roste rovněž počet úrazů, které si turisté způsobí při adrenalinové zábavě. "Typické jsou úrazy na čtyřkolkách, kolech nebo i vodních skútrech," dodala.
Allianz eviduje přes 1400 případů z cestovního pojištění a jejich počet i přes blížící se konec sezony stále roste. Konečné číslo za letošní léto tak bude podle mluvčího Allianz Václava Bálka minimálně o 200 případů vyšší než loni. Počty událostí se zvyšují i přesto, že letos mělo do zahraničí na dovolenou vycestovat méně rekreantů než v uplynulých letech, podotkl.
Růst krádeží je dán zřejmě tím, že turisté kvůli nebezpečí a možná i financím změnili své dosavadní cestovatelské návyky a více cestovali v autech, obytných vozech nebo na lodích, komentovala situaci Kateřina Krenarová z úseku likvidace škod Allianz. Zdvojnásobil se počet krádeží, a to jak zavazadel, nejčastěji právě z obytných vozů, tak i krádeží a loupeží na ulici, v autobusech, na nádražích či ze zapůjčených lodí. Šarvátky často s nádechem alkoholu se objevovaly v hlášeních zejména z jižních zemí a často končily nejrůznějšími pády, tržnými ranami, ale i zničením oděvu nebo zařízení v hotelích či penzionech, dodala Krenarová.
České pojišťovně hlásilo pojistnou událost z cestovního pojištění 3600 klientů ve více než šesti desítkách zemí po celém světě. Meziročně to představuje nárůst, když loni ČP řešila 3500 případů, a to včetně celého září. Mezi nejčastější diagnózy, které lidé v zahraničí řešili ve spolupráci s asistenční službou, patří žaludeční a střevní potíže (téměř třetina všech případů). Výjimkou prý opět nebyly komplikace způsobené slunečním zářením, ale také kontaktem s mořskými živočichy.
Nejvíce klientů ČP řešilo pojistné události v Egyptě. Službu Kooperativy klienti nejčastěji kontaktovali z Egypta, Řecka, Bulharska a Turecka. Loni to bylo zejména Chorvatsko, Itálie a Řecko. Do popředí zemí co do počtu škod se dostalo Bulharsko a Řecko, doplnil manažer marketingu Evropské cestovní pojišťovny Vladimír Divoký.
V letních měsících měla ECP o sedm procent více škod než loni. "To svědčí o tom, že lidé cestovnímu pojištění přisuzují stále větší důležitost," poznamenal Divoký. Průměrná vyplacená škoda v letních měsících také vzrostla, a to o osm procent na 10.000 Kč. Lidé podle něj také stále častěji volí připojištění kvůli adrenalinovým sportům, kde je nárůst zhruba o pětinu.