Loni tržby činily 192 miliard eur. V letech 2008 a 2009 naopak tržby klesaly kvůli bankovní krizi a hluboké recesi v některých zemích.
Při konstantních směnných kurzech však tempo růstu zpomalí na pět procent z loňských 13 procent. Bain & Company sestavuje studii pravidelně pro asociaci italských výrobců luxusního zboží Fondazione Altagamma.
Číňané se letos stanou největšími zájemci o luxusní zboží na světě, na celkových nákupech budou mít podíl 25 procent. Evropané mají na globálních tržbách podíl 24 procent, Američané 20 procent a Japonci 14 procent.
Turisté bodu mít na luxusních nákupech letos podíl 40 procent, v čele s Číňany. Čínští turisté mají na tržbách luxusního zboží v Evropě až třetinový podíl a pomáhají tak sektoru v boji s finanční krizí. V Evropě se mají tržby zvýšit o pět procent na 75 miliard eur. Proti loňskému roku bude růst poloviční.
Číňané však neutrácejí jen v zahraničí. Bain rovněž odhadl, že trh zahrnující Čínu, Hongkong, Macao a Tchaj-wan překoná v letošním roce Japonsko a stane se s tržbami 27,3 miliardy eur druhým největším trhem pro luxusní zboží. První zůstanou Spojené státy s tržbami 65 miliard USD.
Bain odhaduje, že v letech 2013 až 2015 porostou tržby z prodeje luxusního zboží při konstantních směnných kurzech o čtyři až šest procent ročně. V roce 2015 má hodnota celého trhu činit 250 miliard eur, napsaly agentury AP a Reuters.