RegioJet vstoupil na české koleje v září 2011, rok poté začal provozovat plánovaný počet devíti párů vlaků, denně přepraví průměrně přes 4300 cestujících. Ve špičkových časech nasazuje společnost šestivozové soupravy, v méně vytížených časech zpravidla pětivozové, v každém vagonu nabízí 60 míst k sezení.
České dráhy počty cestujících prezentují pouze kompletně, za rok 2011 jich přepravily na všech tratích 166 milionů a podle mluvčího Petra Šťáhlavského očekávají nárůst. Mezi Prahou a Ostravou v novém jízdním řádu, který je platný od 9. prosince, provozují 19 párů pravidelných dálkových spojů.
ČTK loni v září oslovila několik odborníků na dopravu, kteří se shodli, že nástup RegioJetu přinesl na české koleje vyšší kvalitu cestování. "Po letech výhrůžek konečně vstoupil na trh alternativní dopravce, který donutil České dráhy chovat se více tržně a prozákaznicky," uvedl tehdy ředitel Centra pro efektivní dopravu Michal Drábek. V polovině listopadu 2012 vstoupil na trh třetí dopravce Leo Express, který od Nového roku provozuje na trase Praha - Ostrava pět párů vlaků.