Prosinec tak zakončil rok, pro který byl typický vytrvalý pokles na všech významných trzích. Za celý rok se počet registrací nových aut v EU snížil o 8,2 procenta na 12,053.904 vozů. Tak málo aut se naposledy prodalo v roce 1995. Propad o 8,2 procenta je nejvýraznější od roku 1993, kdy se počet registrací nových aut snížil o 16,9 procenta.
ACEA uvádí, že k silnému poklesu prodeje v prosinci částečně přispěl i nižší počet pracovních dní. Konečný údaj ale i tak dobře podtrhuje, v jak hluboké krizi se výroba aut v Evropě právě teď nachází. Situaci zhoršují také potíže bank, které se zdráhají lidem půjčovat na nákup nového vozu. K opatrnosti je vedou obavy z dalšího růstu nezaměstnanosti, který by pro ně mohl znamenat nárůst nedobytných úvěrů.
Největší evropská automobilka Volkswagen v prosinci v EU prodala 186.347 vozů, což byl meziroční pokles o 16,2 procenta. Celoroční prodej se snížil o 1,6 procenta na 2,977.416 vozů. Česká Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, ale krizi odolává zatím relativně dobře: v prosinci jí prodej klesl o 1,7 procenta na 33.811 vozů, celoroční prodej zvýšila o 1,6 procenta na 465.341 vozů.
Největší propad prodeje v prosinci zaznamenala Belgie, Kypr, Portugalsko a Rumunsko, naopak největší nárůst registruje Bulharsko, Maďarsko a Lucembursko. Většina významných automobilek ztrácela podíl na trhu, naopak Volkswagen zůstal na 23,3 procenta a Škoda podíl dokonce zvýšila na 4,2 procenta. Za celý rok Volkswagen zvýšil podíl na trhu na 24,7 procenta, Škoda jej zvýšila na 3,9 procenta.