Fio banka boduje podle pořadatelů soutěže nejen díky své stabilitě a průbojnosti, ale hlavně pro svoji vstřícnost a poměrně širokou nabídku služeb a produktů. Ty jsou buď s nulovými, případně s velmi nízkými poplatky. mBank si také zakládá na tom, že má nízké náklady a téměř nulové poplatky. Patří jednoznačně k nejlevnějším. Jistou nevýhodou je její omezené množství nabízených služeb. U Air Bank se zase prý celý rok 2012 nesl v duchu nových produktů a akcí.
Hodnocení OVB Vstřícná banka sestává ze tří složek. Produkty a služby bank posuzuje odborná porota složená z finančních odborníků, kteří nejsou zaměstnanci ani spolupracovníky žádné z hodnocených institucí. Bankovní poplatky vyhodnocuje server bankovnipoplatky.com, celkovou image bank hodnotí návštěvníci webu vstricnabanka.cz.
Generálním partnerem projektu je poradenská společnosti OVB Allfinanz. Dalšími partnery jsou Bankovní institut vysoká škola a Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR. Výsledky hodnocení organizátoři projektu ohlašují pravidelně každé čtvrtletí.
Nejúspěšnější v klientském ratingu OVB v roce 2012: Průměrné hodnocení Fio 72,78 % m Bank 68,88 % Air Bank 68,69 % UniCredit Bank 67,87 % Equa Bank 67,45 %
Zdroj: Pořadatelé soutěže
fd mol