Inspekce vysoké číslo zjištěných případů vysvětluje tím, že se při kontrolách zaměřila na e-shopy na které si stěžovali zákazníci a rizikové obchody. E-shopy podle ČOI často využívají anonymity virtuálního prostředí a nabízejí zboží, které v době objednávky nemají. Poté dodávají místo nových výrobky již použité nebo nekompletní. Prodávají i zboží, které nikdy nechtějí spotřebitelům dodat, zato peníze za ně inkasují předem.
Největším problémem internetového obchodování bylo loni zakázané užívání nekalých obchodních praktik. "Ve většině těchto případů se jednalo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně byly spotřebitelům poskytnuty údaje neúplné či jinak zavádějící, a to jak o osobě prodávajícího, tak i o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících," uvedla mluvčí inspekce Miloslava Fléglová.
Češi letos utratí v internetových obchodech téměř 50 miliard korun, o desetinu víc než loni. Odhaduje to Asociace pro elektronickou komerci. Internetoví prodejci ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Přes e-shopy se v Česku loni prodalo pět až šest procent veškerého zboží.