"Obdrželi jsme obrovské množství plných mocí a stále k nám chodí nové a nové. Nyní nastává onen avizovaný okamžik, kdy se obrátíme s výzvami na banky. Proto dáváme lidem možnost, aby své plné moci zaslali do konce března, a měli tak možnost přidat se k hromadné výzvě a získat své poplatky zpět," uvedl Daniel Paľko, předseda představenstva BSP Lawyer Partners. Ta provozuje službu Poplatkyzpet.cz a technicky zajišťuje zpracování plných mocí pro projekty Bankovnipoplatky.com a Jdeto.de.
"Tím, že lidem dáváme termín, do nějž se ke službě mohou přidat, bychom rádi motivovali nerozhodné klienty, kteří se zasláním plné moci dosud vyčkávali, a zároveň informovali ty klienty, kteří čekají na další kroky z naší strany," doplnil provozovatel serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Podle Petra Tomana, který serverům poskytuje právní poradenství, se nedá dopředu předvídat, jak která banka zareaguje. Na základě toho, jak zareagují, se budou odvíjet i následné kroky serverů po 31. březnu. "Je nutné mít na paměti, že banky nezačnou poplatky vracet plošně všem klientům, ale jen těm, kteří se o ně přihlásí prostřednictvím plné moci a ukážou tím, že se jim chování bank nelíbí. Stejně tak to je i v Německu. Banky poplatky vrací jen těm, co se o ně aktivně přihlásí," podotkl zakladatel webu Jdeto.de Petr Němec.
Velké banky nyní většinou nechystají svou poplatkovou politiku měnit a ke každé stížnosti chtějí přistupovat individuálně.
Ke zrušení poplatku za vedení a správu úvěru vyzval před několika týdny časopis dTest Komerční banku a Českou spořitelnu. Podal i žalobu, protože poplatek za správu úvěrového účtu považuje za nezákonný.
V podobné situaci již uspělo u soudu spotřebitelské sdružení v Německu a v individuálních případech také někteří klienti tuzemských bank. Prvním v Česku byl právník Němec, který takto získal od Komerční banky zpět téměř 3000 Kč.