"S klienty, kteří chybně vyplnili plnou moc, musíme vše opravit a doplnit tak, aby údaje byly úplné a správné. To našim pracovníkům klientského centra zabere v dalších dnech mnoho času," uvedl.
Iniciativa Poplatkyzpět.cz se snaží získat pro klienty bank zpět údajně neoprávněně inkasované úvěrové poplatky a zároveň usiluje o jejich zrušení do budoucna.
Obvodní soud v Praze 5 rozhodl 18. dubna ve sporu o vrácení úvěrových poplatků ve prospěch klienta banky. Podle představitelů iniciativy Poplatkyzpet.cz je rozsudek průlomový. Hypoteční banka reagovala tvrzením, že rozhodnutí soudu se vztahuje k velmi specifickému případu a rozhodně jej nelze považovat za precedentní. Názory právníků na to, zda jde o průlomové rozhodnutí, se liší.
Klient Hypoteční banky Michal Novák žádal vrácení částky 4200 korun, kterou bance zaplatil na poplatku za správu úvěru v měsíční výši 150 Kč. Soudce Martin Šalamoun ČTK sdělil, že klientovi banky vyhověl a vedle zaplacených úvěrových poplatků mu přiznal i náklady soudního řízení, které banka musí uhradit.
Projekt rozeslal bankám jménem všech klientů, kteří společnost BSP Lawyer Partners zplnomocnili k zastupování, výzvy k jednání. Banky na ně prý reagují zamítavě, takže iniciativy vyzvou klienty k tomu, aby souhlasili s řešením soudní cestou.
"Obrátíme se na naše klienty s tím, aby odsouhlasili podání žaloby k soudu a uhradili soudní poplatek 400 Kč. Je to bohužel jediná možnost, jak pro naše klienty úvěrové poplatky zpět," uvedl Paľko.
Tuzemské banky čelí prvním individuálním žalobám kvůli poplatkům za vedení úvěrových účtů od února. Ke zrušení poplatku za vedení a správu úvěru vyzval časopis dTest Komerční banku a Českou spořitelnu. Podal i žalobu, protože poplatek za správu úvěrového účtu považuje za nezákonný.