Chotýčanský tunel vznikne spolu s dalším asi tříkilometrovým tunelem na zhruba dvacetikilometrovém úseku mezi Ševětínem na Českobudějovicku a českobudějovickou čtvrtí Nemanice. Kvůli vysokým nákladům spojeným právě s vybudováním tunelů Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zvažovala i levnější možnosti. Nakonec ale zřejmě zvolí dražší cestu. "Jiná varianta v podstatě není," řekl deníku generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.
"S vypsáním soutěže počítáme v roce 2015, s podpisem smlouvy a zahájením stavby v roce 2016," popsal šéf správy předpokládaný harmonogram. Podle E15 bude stavba Chotýčanského tunelu nejnákladnějším železničním projektem za poslední tři desetiletí.
Prvním tunelem v Jihočeském kraji se stane Sudoměřický, který bude postaven v rámci modernizace tratě Tábor - Sudoměřice u Tábora, zahájené letos v létě. Bude ale s 430 metry délky podstatně kratší než Chotýčanský.