Pokles cen podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera souvisí s dlouhodobým tlakem na cenu produktů a také se změnou nejčastěji prodávaných průměrů. Se stoupající oblibou větších kol a pneumatik se markantně zvyšuje podíl prodejů v průměrech větších než 16 palců. Větší konkurenční tlak pak snižuje cenu.
"Jde o trend, který se u řady výrobců významně projevil již v letním období, a lze proto očekávat, že ceny dosáhly svého minima, jako je tomu u pneumatik menších průměrů, a dále již klesat nebudou," dodal Schwangmaier.
Tlak na cenu, který se na evropském trhu projevuje již několikátou sezonu, vnímají vedle prodejců i sami výrobci. Zlevnily tak i prémiové značky pneumatik. K největšímu zlevnění přistoupili výrobci Fulda, Bridgestone a Kormoran. Ceny oblíbených značek českých řidičů Barum a Matador zůstávají na stejné úrovni jako v loňském roce.
"Ceny zimních osobních pneumatik z portfolia společnosti Goodyear Dunlop Tires by se měly držet na podobné úrovni jako v loňském roce. Původní odhady sice hovořily i o možném mírném poklesu cen, ale tento pokles byl bohužel vykompenzován oslabením koruny," uvedla Lenka Majková z Goodyearu.
Povinnost mít na vozidle zimní obutí za zhoršených povětrnostních podmínek nastává pro motoristy od 1. listopadu. Hlavní nápor zákazníků očekávají obchodníci v polovině října a pak v době prvního sněžení.