Předběžný správce má spolu s věřitelským výborem dohlížet na to, aby byl podnik provozován v souladu s insolvenčním zákonem. Insolvenční návrh podala Všeobecná úvěrová banka (VÚB), které firma dluží více než 220 milionů korun. Z materiálů zveřejněných v insolvenčním rejstříku vyplývá, že dluhy podniku jsou ještě více než desetkrát vyšší. "Jeho celkové aktuální dluhy dle seznamu vypracovaného samotným dlužníkem v návrhu na vyhlášení moratoria činí 2,766.880.243,64 Kč," uvádí samosoudce českobudějovického krajského soudu Josef Šimek.
V odůvodnění svého rozhodnutí také vysvětlil, proč soud odmítl návrh INDUSTRY PLANT LG na vyhlášení moratoria. Podle něj firma nesplnila nutné předpoklady, které spočívají v bezvadně předloženém návrhu. "Aby navrhovatel dosáhl vyhlášení moratoria, musí soudu předložit perfektní návrh včetně perfektních povinných příloh. To se nestalo," uvedl Šimek pro Lounský deník.
Mluvčí INDUSTRY PLANT LG Michal Donath ČTK řekl, že firma bude o moratorium žádat znovu. "Vzhledem k tomu, že soud žádost zamítl z formálních důvodů, firma žádost doplní a podá znovu," uvedl. Připomněl, že většina věřitelů s jejím postupem souhlasí.
INDUSTRY PLANT LG navázal na strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala v roce 1879. Název Legios používala firma od roku 2010. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr (Lounské strojírny). Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předtím různá drážní vozidla jen opravovala. Má čtyři výrobní závody: v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku, zaměstnává přibližně 1300 lidí.
Podle generálního ředitele společnosti Radka Rybáčka jsou finanční problémy důsledkem sporů firmy s českým státem, jehož finanční úřady společnosti dluží na zadržených daních přes 800 milionů korun. "Nedostatek financí v naší firmě je způsoben zejména postupem finančních úřadů, které zadržují firmě Legios dlouhodobě vratky DPH," uvedl před časem Rybáček.
Problémy Legiosu se táhnou od roku 2010, kdy začala firmu vyšetřovat policie kvůli podezření z daňových úniků. Legios údajně od společností VH Metal Trade a ÚJI Trade v roce 2009 fiktivně nakoupil komponenty k opravě železničních vagonů za 588 milionů korun, a to s cílem získat nárok na odpočet DPH nejméně 111 milionů korun.