Největší úbytek spojů postihne Liberecký a Plzeňský kraj. Pokles o 8,4 procenta na Liberecku je podle náměstka pro osobní dopravu Michala Štěpána dán především nesjízdností trati mezi Libercem a Jablonným v Podještědí, kterou poškodily letošní povodně. V Plzeňském kraji pak objednávka vlaků ve srovnání s letošním jízdním řádem klesne o 6,4 procenta.
Rozšířit by se v dálkové dopravě měl naopak počet spojení vlaky IC a EC Praha - Žilina. K současnému dvouhodinovému taktu na lince Praha - Olomouc - Ostrava - Žilina přibude rostoucí počet spojení jedoucích po trase přes Vsetín tak, aby mezistátní spoje do Žiliny odjížděly každou hodinu.
Kvůli postupující modernizaci koridorového spojení do Českých Budějovic bude od příštího jízdního řádu o 12 minut kratší ( ze současných 2 hodin a 40 minut ) cesta z Prahy do Budějovic. O 18 minut bude rychlejší spojení z Prahy do Lince, v opačném směru se jízdní doba zkrátí o osm minut.
Výraznou časovou úsporu podle Zeleného čeká mezinárodní spojení Praha - Moskva. Vlaky na této trase nebudou od poloviny prosince zajíždět do polské Varšavy. Při cestě do Moskvy bude jízda tam kratší o devět hodin, zpět o 12 hodin. Jízdní doba z Prahy do Moskvy si tím zkrátí na 25 hodin.
Nová a modernizovaná vozidla by se měla objevovat zejména na nejvytíženějších dálkových linkách, a to hlavně na trasách z Prahy do Chebu, z Prahy do Budapešti přes Brno nebo z Plzně do Českých Budějovic. Od poloviny roku 2014 by se na trati z Prahy do Vídně měly ve zkušebním provozu objevit i nové soupravy Railjet, které by měla Českým drahám společnost Siemens začít postupně dodávat od přelomu dubna a května.