Na nově zahajované nebo soutěžené stavby je pro letošní rok připraveno sedm miliard korun, doplnil Majer. Zhruba polovina z této sumy jsou příspěvky ze státního rozpočtu a druhou polovinu představují dotace z Evropské unie.
Uvedený počet kilometrů nových staveb je ale zatím pouze orientační. U řady projektů podle Majera hrozí komplikace například v podobě různých odvolání ve fázi získávání stavebního povolení, což může být příklad stavby silnice R49 Hulín - Fryšták. Komplikace ale mohou nastat i ve fázi výběru zhotovitele, kdy se neúspěšné stavební firmy mohou odvolávat proti výsledkům tendrů.
Součástí balíku staveb jsou i úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilném. V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení nedávno zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nově tak podle Majera musí být vládou jmenována výběrová komise, která rozhodne o tom, zdali Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.
Mezi další významné stavby ŘSD uvedlo zkapacitnění silnice I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem, která se bude rozšiřovat na třípruh s provozem ve dvou pruzích v jednom a jedním pruhem ve druhém směru. Vloni ŘSD část silnice, tam kde to bylo možné, na třípruh rozšířila pomocí dopravního značení, uvedl vedoucí závodu Praha Jan Kroupa. Nyní se čeká na výsledky územního rozhodnutí pro úseky, kde bude nutné třetí pruh dostavit.
Silnice mezi Benešovem a Mirošovicemi je pilotním projektem, na základě kterého se rozhodne o možné přestavbě dvoupruhových silnic i jinde v ČR, doplnil Majer. ŘSD rozšíření silnice na střídavý třípruh považuje za způsob, jakým lze relativně levně zvýšit jízdní komfort a umožní bezpečné předjíždění pomalu jedoucích vozidel. Teoreticky vhodné jsou pro rozšíření například kolínská I/12, strakonická I/4, nebo silnice I/38 vedoucí z České Lípy přes Kolín a Čáslav do Znojma a dále do Rakouska.