"Očekával jsem, že tento poplatek vyhraje. Nejen, že byl loni druhý, což při absenci vítěze z něho dělalo favorita, ale zároveň se o tento poplatek svádí nesmlouvavý soudní boj. Na druhé straně je pravda, že jej banky v posledním roce masivně ruší," komentoval výsledky Nacher.
Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje.
Na druhém místě skončil s 22 procenty poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. Pomyslný bronz získal poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, pro který hlasovalo 21 procent lidí. Tyto poplatky tak pravděpodobně v příští anketě svedou souboj o vítězství.
Pětici absurdních poplatků uzavírá výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou se 14 procenty hlasujících a poplatek za autorizační SMS s 13 procenty hlasů.
V prvním ročníku ankety v roce 2005 lidé zvolili zcela suverénně za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve druhém ročníku zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky, o rok později poplatek za vedení běžného účtu. Následoval poplatek za nadměrný vklad, za vklad na přepážce na vlastní účet, za výběr na přepážce z vlastního účtu, za předčasně splacený úvěr a loni zvítězil poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Vítězné poplatky minulých ročníků nebyly nyní nominovány, aby "dostaly šanci" také další nepochopitelné a absurdní poplatky.