"Jsem přesvědčen, že kvůli tomu (krizi a hrozbě sankcí) bychom své aktivity (v Rusku) potlačovat neměli," řekl Winterkorn na okraj konference v Hannoveru. Rusko je pro Volkswagen šestým největším trhem světa, pro Škodu dokonce třetí největší.
"Naše čísla o prodeji nadále vypadají dobře, velmi pozorně ale sledujeme, co se tam děje," řekl Winterkorn. "Investice stále běží; novou továrnu na motory nezastavíme," dodal.
Volkswagen staví nyní v Kaluze továrnu na motory. V tamním závodě, kde se vyrábějí modely VW a Škoda, zaměstnává přes 5100 lidí. Od roku 2006 do loňského roku Volkswagen v Rusku investoval jednu miliardu eur (dnešních 27,5 miliardy Kč) a do konce roku 2015 tam chce vydat dalších 840 milionů eur. Cílem skupiny je zvýšit odbyt na ruském trhu z loňských 303.000 až na půl milion vozů.
Škoda Auto vyrábí v Rusku modely Octavia, Fabia a Yeti kromě Kalugy i v závodě Volkswagenu v Nižním Novgorodu. Tento měsíc začala v Kaluze vyrábět model Rapid. Loni dodala automobilka ruským zákazníkům 87.500 vozů.