Mýtné nyní v Německu platí zhruba 775.000 nákladních aut. Poplatek ve výši 17 centů (4,65 koruny) za kilometr musí odvádět za jízdu po všech dálnicích a po 1100 kilometrech čtyřproudých silnic první třídy. Do německého rozpočtu ročně přijde z mýtného zhruba 4,5 miliardy eur (120 miliard korun).
Podle Dobrindtova návrhu by měla povinnost odvádět mýtné postihnout větší počet aut. Zároveň by se měl rozšířit seznam zpoplatněných úseků o dalších 1000 kilometrů čtyřproudých silnic první třídy. Ministerstvo ale zároveň zváží možnost, že by v souvislosti s těmito kroky snížilo odváděný poplatek.
Vládní koalice konzervativní CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracie (SPD) se dohodla, že mýtné by v budoucnosti měli platit řidiči na všech silnicích první třídy. Jejich délka v Německu činí 39.700 kilometrů. Protože ale zpoplatnění tak rozsáhlé sítě bude vyžadovat delší technickou přípravu, budou se úseky, na nichž se mýtné musí platit, rozšiřovat postupně.
Vláda se také chystá zpoplatnit německé dálnice pro zahraniční osobní automobily. Dobrindt už na začátku března řekl, že do poloviny roku připraví potřebný zákon. Ministr předpokládá, že řidiči osobních aut by za užívání německých dálnic mohli začít platit v roce 2016.