Z analyzovaných virtuálních operátorů šest nemělo zveřejněný návrh smlouvy na webu vůbec, dalších 29 s vadami. Úřad zjistil, že virtuální operátoři zpravidla zveřejňují všeobecné obchodní podmínky a ceník, ale už ne vlastní formulář smlouvy, na který obchodní podmínky odkazují.
Analýza odhalila nedostatky i ve způsobu zapracování legislativních změn do smluvních ujednání, ať už jde o zákonnou limitaci výše smluvních pokut při předčasné výpovědi smlouvy na dobu určitou, nebo vymezení podmínek reklamace.
Mobilní virtuální operátoři poskytují služby v sítích klasických operátorů, a to buď jako přeprodejci služeb nebo jako plnohodnotní operátoři. Největším hráčem na trhu je Blesk Mobil se zhruba 360.000 zákazníky, Tesco Mobile má přes 150.000 zákazníků a přes 100.000 klientů má i Mobil.cz.