Aktuální délka dálnic a rychlostních silnic v ČR je 1 242 km. Ministerstvo chce dobudovat nedostavěné úseky a napojit českou síť dálnic a rychlostních silnic na tranzitní evropské koridory. "Pokud proběhnou standardní výběrová řízení, tak můžeme začít. Stavby máme pokryté i finančně," uvedl ministr.
Podle Prachaře jde například o dokončení obchvatu Českých Budějovic na dálnici D3, dálnice D1 u Přerova, což je strategický uzel na koridoru Balt - Adriatic. Urychleně by se měl vyřešit také sesuv na dálnici D8 v Dobrovičkách nebo dokončit výkup pozemků pro dálnici D11 u Hradce Králové.
Pokračovat bude modernizace dálnice D1, kde se původně odhadovaly náklady na 24 miliard korun. Podle ministra budou náklady nižší, protože u dosud zadaných staveb se podařilo snížit cenu na 60 až 65 procent. Podle stínového ministra za KSČM Pavla Hojdy je to dáno především tím, že stavební firmy nemají tolik zakázek a ve výběrových řízeních jdou mnohdy i pod náklady.
Největší problém na D1 přetrvává na úseku mezi Lhotou a Velkou Bíteší, kde stavební firma OHL ŽS kvůli přerušování prací nabrala zpoždění přes 200 dní. Ředitelství silnic a dálnic ale bude podle Prachaře vyžadovat dodržení původně dohodnutého termínu. Jako řešení zmínil rozšíření doby, kdy se na stavbě pracuje.