Od tohoto data by se měl podle návrhu ministerstva dopravy kompletně změnit systém vydávání značek pro automobily podle německého modelu. Majitelem takzvaných SPZ by nově nebyl stát, ale majitel vozidla. Jejich výrobu by proto nezajišťovalo ministerstvo dopravy jako doposud, ale pořizoval by si je majitel vozidla. Úřad by v tomto modelu jen přiděloval licence soukromým výrobcům, kteří by splnili technologické požadavky na dostatečnou kvalitu bezpečnostních prvků na samotných značkách.
Pořizování obrazového záznamu z STK má podle ministerstva zabránit podvodům s technickými kontrolami, kdy oprávnění k provozu dostanou i vozidla, která na kontrolách fyzicky přítomna nebyla. Původně ministerstvo požadovalo, aby se přítomnost vozidel na technických kontrolách dokazovala pořízením videozáznamu, nyní se chce spokojit jen s fotografiemi. Odklon od kamerového systému příznivě hodnotí i provozovatelé správ technické kontroly. "Záběry budou nic neříkající a my budeme obviňováni, že je úmyslně děláme špatně," uvedl předseda Profesní komory STK Jiří Rejmon.
Problém by prý například nastal v situaci, kdy by se na záběru měl objevit identifikační vin kód vozidla, který je u různých vozidel různě umístěný, a to mnohdy na obtížně přístupných místech. Dvojice fotografií ze začátku a konce kontroly a případná samostatná fotografie vin kódu jsou podle něj dostatečný důkaz, že vozidlo na prohlídce skutečně bylo.
Pořizování obrazového záznamu z prohlídky STK dnes není povinné. Podle Rejmona ale zhruba třetina všech stanic fotografie vozidel z prohlídek pořizuje.