"Je to poprvé, kdy jsme za první polovinu roku prodali více než milion aut, což vyzdvihuje sílu našich prémiových značek v rámci BMW Group," uvedl člen představenstva automobilky Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing. Čísla podle něj ukazují, že automobilka je na cestě dodat za celý rok více než dva miliony aut. BMW přitom očekává, že růst prodeje bude pokračovat i ve druhém pololetí, kdy se na trh dostanou nové modely, například BMW X4 nebo BMW řady 2 Active Tourer.
Za prvních šest měsíců automobilka zákazníkům dodala 886.347 aut značky BMW, což je o 10,2 procenta více než před rokem. Prodej aut značky Rolls-Royce se zvýšil o třetinu, dodávky vozů značky Mini ale ve stejném obdobím klesly, a to o více než 11 procent.
Jen za měsíc červen se dodávky aut celé skupiny BMW zvýšily o skoro pět procent na nový rekord 193.342 prodaných vozů.
Rekordní prodej vozů s vlajkovou značkou VW měla v pololetí i další německá automobilka Volkswagen. Podle dnešního upřesnění prodala 3,07 milionu těchto vozů, což je o téměř čtyři procenta více než za stejné období loni.
Jen v červnu prodej aut značky VW vzrostl o 1,1 procenta na 514.900. Důvodem je rostoucí poptávka v některých evropských zemích a v Asii, která vyvažuje pokles v Severní a Jižní Americe.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche.