Společnost Xiaomi, přezdívaná čínský Apple, v meziročním srovnání více než ztrojnásobila prodej na čínském trhu na téměř 15 milionů smartphonů. Prodej Samsungu v Číně naopak klesl na 13,2 milionu přístrojů z 15,5 milionu před rokem, napsala agentura AP.
Xiaomi vznikla teprve před třemi lety a v západních zemích není příliš známá. Výzkumná společnost Strategy Analytics nicméně již minulý týden upozornila, že tato čínská firma díky silné domácí poptávce nahradila jihokorejského rivala LG na pozici pátého největších prodejce smartphonů na světě.
Zatím však není jasné, zda Xiaomi dokáže zopakovat svůj domácí úspěch i v zahraničí, kam ve druhém čtvrtletí dodala jen asi 100.000 přístrojů. Agentura Reuters uvedla, že firma nyní otevírá prodejny v některých asijských zemích a plánuje expanzi na další trhy, jako je Brazílie a Mexiko.
Čína byla podle společnosti Canalys ve druhém čtvrtletí největším trhem s chytrými telefony na světě. Na globálním prodeji smarthponů se podílela téměř 40 procenty.
Čínskému trhu nyní dominují domácí výrobci. V první desítce největších prodejců smartphonů v Číně se ve druhém čtvrtletí kromě Samsungu nacházel pouze jeden další zahraniční výrobce, a to americký Apple.