\"Marže prodejců jsou tak nízké, že se každé zvýšení u dodavatelů musí promítnout do koncových cen,\" uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. K největšímu zdražení sáhl Bridgestone, u kterého se roční navýšení cen pohybuje kolem 8,5 procenta. Naopak ceny nezvýšil finský Nokian. Domácí Barum zdražil o tři procenta a Continetal o 4,5 procenta.
\"Prodej zimních pneumatik se již začal zvyšovat, hlavní nápor ale očekáváme v polovině října,\" dodal Schwangmaier. Podle něj je lepší ale koupit pneumatiky už v září, protože tenčící se zásoby některých rozměrů se mohou projevit v dalším růstu cen.
Velmi rozšířený rozměr 205/55 R16, který obouvá třeba Škoda Octavia, vyjde podle Schwangmaiera mezi prémiovými značkami nejlevněji u Pirelli, užší variantu na menším ráfku 195/65 R15 nabízí za téměř stejnou cenu Pirelli, GoodYear a Dunlop. Vedle toho existují levnější varianty od Barumu nebo Matadoru.
\"Nejen cena je důležitá pro bezpečnost silničního provozu a proto se netrpělivě očekává, zda Continental ContiWinterContact TS 850 obhájí svojí neotřesitelnou pozici v testech,\" dodal Schwangmaier.
Zimní obutí je na českých silnicích povinné od listopadu do března za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích, kde to vyžaduje dopravní značka \"zimní výbava\". V Česku se ročně prodá 2,5 milionu zimních pneu. Ty tvoří kolem 60 procent celoročního prodeje pneumatik na tuzemském trhu.