\"Obchodní přirážky řetězců trvale rostou a od loňského roku se u většiny výrobků zvýšily nejméně o deset procent,\" uvedl Koberna. Podle prezidenta komory Miroslava Tomana je rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou zboží vyšší u výrobků s vyšší přidanou hodnotou než u komodit, mezi něž patří mléko či výsekové maso.
\"Pojďme hledat důvody, proč výrobek, který je dodáván za zhruba 100 korun, je prodáván za více jak 200,\" poznamenal Koberna. U některých specialit, jako jsou některé druhy šunky od malých výrobců podle Koberny, je konečná cena v obchodě oproti nákupní ceně až trojnásobná.
\"Můj osobní názor je, že kdyby se dokázalo sáhnout do této oblasti obchodu, potraviny v Čechách by mohly být kvalitnější a mohly by být levnější, pouze zisky zahraničních řetězců by byly o něco menší,\" řekl Koberna s tím, že jediný, kdo s tímto může něco udělat, je stát.