Použití nekalých obchodních praktik inspektoři zjistili v 570 případech. \"Většinou se jednalo o neposkytnutí zákonem stanovených informací nebo o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů o prodávajícím, o podmínkách uzavření smlouvy a o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,\" uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Nedodržení formálních náležitostí přijetí a vyřízení reklamace zjistili inspektoři ve 100 případech.
Inspekce zjistila porušení právních předpisů v 682 případech, což představuje 78,7 procenta všech kontrol.Inspekce vysoké číslo zjištěných případů vysvětluje tím, že se při kontrolách zaměřila na e-shopy na které si stěžovali zákazníci a rizikové obchody.
Stížností od spotřebitelů na e-shopy dostala inspekce v roce 2014 celkem 4857. Z nich ve 12 procentech ČOI potvrdila zjištěné nedostatky. Část stížností se týkala internetových obchodů, které jsou provozovány zahraničními subjekty se sídlem mimo státy Evropské unie.
\"Právě nákupy v e-shopech ze třetích zemí představují pro spotřebitele zvýšenou míru rizika jak při dodání zboží, tak i při vymáhání spotřebitelských práv,\" uvedl ústřední ředitel inspekce Mojmír Bezecný.
V roce 2013 uložila Česká obchodní inspekce e-shopům pokuty za víc než šest milionů korun. Inspektoři zjistili porušení předpisů v 80 procentech z 1296 provedených kontrol.
mdk rot