Karásek dnes uvedl, že Tatra nevyrábí na sklad a každý kus má předem svého zákazníka. Strategií společnosti je prodávat složitější a dražší vozy. \"Vozidla na jednotku jsou komplikovanější, složitější a mnohem dražší. Mají větší podíl individuální výbavy, je to ten segment, kam chce Tatra směřovat,\" uvedl Karásek.
Firma podle něj aktuálně nabírá nové pracovníky na technické pozice. Připravuje k tomu i speciální kampaň. Začala i s investicemi. Letos na ně vyčlenila 100 milionů korun. Peníze šly například do obráběcích center, měřících zařízení nebo na povrchovou úpravu a zvýšení korozní odolnosti.
Tržby automobilky dosáhly v loňském roce přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. \"V letošním roce tržby pravděpodobně bohatě převýší čtyři miliardy korun,\" řekl už dříve Karásek.
Letos v září firma vybudovala za více než 40 milionů korun ve svém areálu v Kopřivnici nové pracoviště diagnostiky vozidel. Jde o největší investici v automobilce v posledních letech a také o první zcela novou provozní část, kterou tam otevřeli noví majitelé. Automobilka změnila majitele v roce 2013. Tehdy se kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní vlastníci, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.
Firma chce představit nový závodní speciál Tatra Phoenix, který pojede dakarskou rallye. Podle Karáska není klíčové, aby se vůz pohyboval na vrcholných pozicích. Firma si chce vůz v náročných podmínkách otestovat a porovnat jeho spolehlivost s konkurenty.