V Česku jezdí podle ministerstva dopravy asi 106.000 vozů Škoda a několik desítek tisíc aut koncernu VW s motorem EA 189 o objemu 1,2, 1,6 nebo 2,0 litru plnícím normu Euro 5. Ty jsou schopné rozpoznat homologační test a přejít do ekologického režimu.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda budou v příštích týdnech pokračovat emisní testy koncernových vozů v nezávislé zkušebně. Zkoušky zatím potvrdily, že současné modely koncernu normy plní. Po oznámení technického řešení chce ministerstvo nechat otestovat některý z opravených vozů. \"Další postup ohledně svolávací akce řešíme ve spolupráci s německými a britskými úřady,\" uvedl. Koncern již oznámil, že vozy začne zvát k servisním prohlídkám od ledna a akce zřejmě potrvá celý rok. Zatím není jasné, zda budou prohlídky povinné nebo dobrovolné.
Na konci roku chce VW po dohodě se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla podrobit plánovaná technická řešení intenzivnímu testu kvality. Škoda Auto se podle mluvčí ho firmy na akčním plánu bude podílet. \"Stejně jako v minulosti budeme naše zákazníky pravidelně, podrobně a včas informovat o plánovaných opatřeních. Všechny vozy jsou nezávisle na plánované servisní akci technicky spolehlivé a provozuschopné. Podrobnější informace sdělíme, jakmile to bude možné,\" uvedl mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc.
Motory se montovaly do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Také se používaly ve volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo prvního modelu Tiguan. V současných modelech pro Evropu by být neměly.