Podíl koncernu Volkswagen na automobilovém trhu EU se v říjnu snížil na 25,1 procenta z 25,9 procenta před rokem. Firma zaznamenala pokles prodeje u značek VW, Seat i Škoda určených pro masový trh. Jejím luxusním divizím Audi a Porsche se však podařilo odbyt zvýšit.
Prodej škodovek v EU se v říjnu meziročně snížil o 2,6 procenta na necelých 47.000 vozů. Jejich tržní podíl tak klesl na 4,2 procenta ze 4,5 procenta před rokem, vyplývá z údajů ACEA.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Celkový prodej osobních automobilů v Evropské unii podle ACEA roste již 26 měsíců za sebou. Během prvních deseti měsíců letošního roku meziročně stoupl o více než osm procent na 11,5 milionu vozů.
Svaz dovozců automobilů již začátkem října oznámil, že v České republice se prodej osobních automobilů v období od ledna do října meziročně zvýšil téměř o pětinu na 190.668 vozů. V samotném říjnu prodej v ČR stoupl zhruba o desetinu na téměř 20.000 vozů.
Značkám koncernu Volkswagen se na českém trhu v říjnu navzdory emisní aféře dařilo. Prodej dovážených značek VW, Audi a Seat v tuzemsku stoupl dohromady o 30 procent na 3510 vozů. Domácí Škoda Auto pak zvýšila odbyt o čtvrtinu na 6865 aut.