\"K tomuto ziskovému růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady,\" uvedl člen představenstva zodpovědný za finance Winfried Krause.
Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1,055.500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430.900 dodaných vozů. V Číně prodala 281.700 aut, což je o 0,1 procenta více než v předchozím roce. V roce 2016 chce česká automobilka dále růst. Růstové impulsy by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV. Již letos má přijít s velkým sedmimístným terénním vozem.
\"Automobilový průmysl stojí před velkými výzvami. Škoda bude v tomto prostředí v roce 2016 nadále sledovat růstový kurz a bude v rámci Strategie 2025 investovat do budoucnosti značky. V centru pozornosti jsou nové alternativní automobilové koncepce, digitalizace individuální mobility s novými nabídkami pro naše zákazníky a rozšíření palety vozů kategorie SUV,\" uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
Investice bez aktivovaných vývojových nákladů loni klesly o 15 procent na 591 milionů eur, což je v přepočtu asi 16 miliard korun.
Počet zaměstnanců Škody se loni zvýšil téměř o tři procenta na 26.646 lidí.