Senátoři normu nechválili a neshodli se ani na jejích úpravách, takže zákon v souladu s ústavou poputuje k hlavě státu jako přijatý.
Senátoři během dvouhodinové debaty poukazovali na červencový verdikt Ústavního soudu, který v zákonu o vnitrozemské plavbě zrušil pasáž o tom, že je veřejným zájmem výstavba jezů na Labi. Podobně i navrhovaný zákon označuje stavbu dráhy za veřejný zájem. K zamítnutí zákona ale chyběly čtyři hlasy.
Poslanec ČSSD Jaromír Schling se jako předkladatel "ruzyňského" návrhu domnívá, že jeho předloha může před Ústavním soudem obstát, neboť se odvolává na platné územní plány Prahy a Hostivic. Tyto plány novou dráhu označují za obecně prospěšnou a umožňují tak vyvlastnění podle stávajících zákonů, uvedl. Normu hájil také ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).