Vrcholné manažery "loví" speciální agentury

17.02.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Cesta na pomyslný manažerský vrchol je trnitá

Cesta na pomyslný manažerský vrchol je trnitá. Jakmile se na něj ale člověk dostane, začne s ním zaměstnavatel jednat jako v bavlnce. A jednoho dne zazvoní telefon: "Dobrý den, tady je personální agentura XY. Měli bychom pro Vás zajímavou nabídku od určité firmy. Co byste říkal na zvýšení platu, podporu při splácení hypotéky, zaměstnanecké akcie...." Hlas ze sluchátka má překvapivě přesné informace o finanční situaci celé rodiny, zdá se, že ví i novém koníčku, protože nabízí permanentku na bowling a musí vědět i o tom, že se manželka zamilovala do Kanárských ostrovů.

Firmy se o úspěšného manažera začínají přetahovat. Stává se stále častějším terčem lovců manažerů a na podobné telefonáty si bude muset zvyknout. Personální agentury potvrzují, že podobné služby pro své klienty dělají. Za žádnou cenu však nechtějí mluvit o konkrétních případech a ani nechtějí být s přetahováním manažerů spojovány. Není to totiž pro ně dobrá vizitka. Kterýkoliv jejich klient se t

otiž může stát obětí podobného útoku. "Ano my podobné služby poskytujeme.

Děláme to ale neradi, protože je to jak časově tak i finančně náročné a výsledky nejsou zaručené. Je to opravdu velmi, velmi složité," říká pracovník jedné agentury. Špičkovým manažerům opravdu není možné dát podobnou nabídku bez důkladné přípravy. Ale pozor! Volajícím může být také nynější zaměstnavatel, který svého manažera jen zkouší, nakolik je loajální. Například předtím, než mu zvýší plat nebo nabídne další kariérní postup. Příp

rava specializované personální agentury připomíná často spíše detektivní práci. Nejprve musí zjistit, jaké má vybraný manažer zájmy, co dělá ve volném čase, jakých společenských akcí se účastní, co dělá jeho manželka nebo děti. To je nejdůležitější úkol a manažer se o tom vůbec nemusí dozvědět.

Po nezbytných konzultacích s klientem může následovat nabídka po telefonu. Nejprve opatrná. "Spíš čekám, že si mě kontaktovaný manažer sám prověří a pak můžeme přistoupit ke konkrétnímu jednání," říká pracovník agentury. Jsou ale i tak opatrní manažeři, že by je telefonát jenom vyděsil. Pak musí lovec zvolit poněkud jiný postup. Příprava je stejná, ale namísto telefonátu se pracovník agentury pokusí s manažerem spřátelit kupříkladu na nějaké neformální akci. Pokud se

to podaří, začíná opatrně zjišťovat, co mu v jeho současném zaměstnání vadí či jaké má problémy. V personální agentuře přitom mnohdy celý tým den po dni analyzuje manažerovo chování a možné důvody pro jeho odchod od současného zaměstnavatele.

Čas pro závěrečnou fázi nastává často až po několika měsících. Lanař jen mezi řečí prohodí, že nedávno slyšel o zajímavé nabídce na místo v nejmenované firmě. Nevěřícně vypočítává, co by mu na tomto místě vadilo (ve skutečnosti jsou to podmínky pečlivě šité na míru pře

tahovanému manažerovi). Pozdější neformální pohovor se zástupci vlastníků, kteří jsou již poučeni co mají říkat, podpis smlouvy jenom urychlí. Důvody proč jsou někteří špičkoví manažeři ochotni změnit zaměstnavatele, jsou různé.

Někomu mohou chybět peníze na náročné koníčky, někdo má dost cestování. Jiný má moc práce, další zase málo. Jsou manažeři, kteří potřebují klid k práci, jsou i takoví, kteří si libují ve zmatku a klid je ubíjí. Lovci využívají právě těchto rozdílů v potřebách manažerů a zaměstnavatel, který si je chce udržet, musí jejich individuální potřeby respektovat.

Zdroj: LN z 17. 2. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU