VW Touareg V6 TDI - Dorazy

19.03.2007 | , AUTO.CZ
STYL/auto


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jak jde dohromady přídavný naviják, skvělá světlost i křížitelnost a sofistikovaný pohon všech kol s luxusním interiérem, sedadly ve vínové kůži a trojitou klimatizací? Touareg nabízí obojí a my jsme zkoušeli, jak jdou tyto extrémy, vymetající konce svých tříd, dohromady.

Úžasný multifunkční hyperpevný a pochopitelně značkový nůž, který pomůže přežít od pólu po rovník, najdeme obvykle ve vlastnictví jedince, jehož působiště je vymezeno chalupou na Sázavě a stálou prací na ministerstvu. S luxusními offroady je to víceméně podobné – obvykle slouží jen k reprezentaci a nadupanost mimoasfaltových schopností je v podstatě jen pro klid duše. Výbava Touaregu zabírá dvě strany, ale pozor, za více než třetinu položek se platí navíc.

touareg2.gifPrůzkum můžeme začít ve dveřích, která odkrývají pohled na sedadla s koženým čalouněním, vyhříváním a všestranným elektrickým nastavováním. Kůže ostatně obepíná i přístrojovou desku, středový tunel a dveřní výplně. Klíček může zůstat v kapse, nastupování i startování se bez něj obejde. I přes velmi širokou středovou konzolu je interiér chvályhodně přehledný a prostor v najdou i nadstandardní postavy. I přes královský rozvor je nastupování na zadní sedadla přece jen maličko akrobatické a večerní róba bude možná volat po čistírně. Zavazadelník o základním objemu 500 litrů pojme vše potřebné ale jeho trochu těžké víko vyžaduje sílu i při zavírání.

Podvozek se vzduchovým odpružením a měnitelnou výškou karoserie disponuje v případě potřeby hodnotami vyloženě offroadovými – nájezdové úhly 33 stupňů a boční náklon 35 stupňů možná neoslní, ale vůz deklaruje i více než půlmetrovou brodivost a stoprocentní stoupavost. Poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivá kola je pochopitelně měnitelný, k dispozici je i dosti extrémní redukce (2,66:1) a uzávěry mezinápravového a zadního diferenciálu. V terénu je tahle kombinace skvěle použitelná a po zhýčkaném řidiči vyžaduje jen práci s plynovým a brzdovým pedálem. Zvláště v nejvyšších polohách karoserie je ale komfort odpružení téměř nulový a i velmi pomalá jízda dá posádce pocítit sebemenší nerovnost. Vozu je ale třeba přiznat, že elektronika se s nástrahami terénu pere statečně a tradičně jedinými omezujícími prvky jsou značná pohotovostní hmotnost a použité pneumatiky.

touareg1.gifMimo silnici si třílitrový šestiválec s vozem rozumí, dobrou práci odvádí hlavně relativně nahoře řadící šestistupňový Tiptronic. Se sníženou karoserií není problém jezdit s tímto vozem podobně jako s luxusní limuzínou, spíše než vyšší těžiště dává Touareg najevo právě jen svou značnou hmotnost. Dobře zvolená tuhost odpružení pak umožňuje žehlit nerovnosti téměř dokonale, přeposilovaný volant ovšem neposkytuje mnoho informací o „náladách“ podvozku.

I tenhle kolos se umí na stokilometrovou rychlost rozhýbat za 9 vteřin a i při 160 km/h je vnitřní hluk přijatelný. Při běžném používání jsme se se spotřebou běžně dostávali pod desetilitrovou hranici, vysoké rychlosti a terénní výjezdy ale tuto hodnotu zvedají i nad 15 l/100 km.

Jinými slovy, Range Rover už v tom není sám. Což je ta nejvyšší lichotka, kterou asi u VW chtějí slyšet. Ostatně, prodeje úspěch potvrzují.

Plusy:

  • pružný a úsporný motor
  • vnitřní prostor vpředu i vzadu
  • jízdní komfort
  • nízká vnitřní hlučnost


Minusy:

  • výbava a cena
  • těžké víko zavazadelníku

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: STYL/auto