Internet dotahuje další média

18.04.2007 | , FINANCE.CZ
Finance.cz v médiích


perex-img Zdroj: Finance.cz

Lidové noviny (4.4.2007) - Michael Kubala: “Zadavatelé už nejsou krysy běhající za prvním krysařem,”

PRAHA Internet patří mezi média s nejrychlejším růstem objemu reklamy. Ačkoli dynamika tohoto růstu loni u nás nepřekonala rychlost růstu z předchozího roku, začíná on-line reklama dotahovat svým množstvím reklamu v některých dalších médiích. Také tyto informace zazněly minulý týden na klubovém večeru Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
 Podle odhadů mediální agentury OMD Czech se internetová reklama podílí na celkových reklamních výdajích v ČR 1,35 procenta, čímž se blíží výši investic do venkovní reklamy (1,80 procenta) a výrazně vede před kinoreklamou (0,09 procenta). Nedosahuje u nás zatím úrovně rozhlasové reklamy, která se v ČR podílí podle OMD na reklamních výdajích 2,3 procenta.
 Podle britské mediální agentury Zenith Optimedia by však světové výdaje na reklamu v internetu měly letos poprvé rozhlasovou reklamu překonat. Zenith Optimedia tak posunula tento milník proti předchozímu odhadu o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta.
 Přes deset procent reklamních příjmů vytváří internet v Norsku, Švédsku, Británii a dalších třech trzích. Zenith Optimedia předpokládá, že za dva roky to bude jedenáct procent. Nejvyšší podíl internetu má v reklamě Británie. Agentura odhaduje, že letos přiláká internet v Británii 16,6 procenta reklamních příjmů a 22,6 procenta v roce 2009. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.
 Mezi trendy internetové reklamy bude podle některých účastníků večeru SPIR patřit rozvoj videí, multimédií a interaktivních formátů, ale současně mezi reklamními zadavateli sílí pragmatismus: zadavatelé chtějí generování přímých výsledků, například v podobě on-line objednávek zboží. “Zadavatelé už nejsou krysy běhající za prvním krysařem,” uvedl v rámci diskuse Michael Kubala, obchodní ředitel internetového portálu Finance.cz. Česká republika nicméně stále zaostává za ostatními zeměmi Evropské unie v oblasti širokopásmového připojení k internetu.

Autor článku