Okruh vašich činností je poměrně široký. Zkuste nám na začátku rozhovoru prozradit, čím se společnost CCS zabývá.
CCS se specializuje na správu flotilových karet určených pro nákupy produktů a služeb souvisejících především s motorismem a hraje významnou roli na trhu bezhotovostních nákupů v České republice. Vedle provozování firemních autokaret se zaměřujeme také na rozvíjení technologicky pokročilých služeb pro řízení logistiky a nákladů firemního autoparku, jako je například systém pro efektivní správu pohybu vozidel iMonitor využívající satelitní síť GPS. Jsme současně největším českým nebankovním zpracovatelem karetních transakcí.
Jaké typy karet CCS máte ve vaší nabídce? A kolik klientů tyto karty využívá?
Spravujeme téměř 350 tisíc karet různých typů - firemní čipové karty CCS Limit, manažerské karty CCS Business, mezinárodní karty UTA/CCS, MercedesService Card a Omniplus ServiceCard, věrnostní čipové karty CCS Bonus, karty pro mýtný systém CCS Toll apod. Naše karty využívá více než 30 tisíc českých firem.
Jaké výhody poskytují karty CCS jejich držitelům? V čem jste lepší než vaše konkurence?
Jednoduše řečeno, firmy díky našim kartám šetří peníze i čas. Karty CCS nabízejí širokou akceptační síť, která zahrnuje více než 2 200 čerpacích stanic v celé České republice. Řidiči tak mohou natankovat kdekoli a nejsou omezeni konkrétní sítí čerpacích stanic. Navíc mohou bezhotovostně nakupovat i na LPG stanicích, v autoopravnách, pneuservisech, myčkách, prodejnách náhradních dílů, hotelech, restauracích apod. Celkem mají k dispozici téměř 4 500 akceptačních míst v celé České republice. Našimi kartami lze navíc bezhotovostně nakoupit také zboží a služby na vybraných čerpacích stanicích, v autoservisech a dalších obchodních místech na Slovensku.
Narozdíl od běžné bankovní karty poskytují naše karty měsíční souhrnný přehled všech realizovaných nákupů ve formě výpisu s detaily o všech transakcích a u nákupů na čerpacích stanic také daňový doklad s rozpisem DPH, a to nejen v tištěné podobě, ale i elektronicky na internetu. Součástí karet CCS je rovněž řada služeb zdarma nebo se slevou – životní a úrazové pojištění, pojištění právní ochrany a slevy u asistenčních služeb.
Když už jsme u akceptace, mohou držitelé využít karty i v zahraničí?
Ano, kromě tuzemských nabízíme také mezinárodní karty, a to UTA/CCS, MercedesService Card a Omniplus ServiceCard, jejichž akceptace se neomezuje pouze na území České a Slovenské republiky - tyto karty přijímá na 37 tisíc obchodní místa v 37 zemích Evropy. Řidiči mají k dispozici více než 18 000 čerpacích stanic a širokou síť servisů automobilů i autobusů, včetně specializovaných pneuservisů a servisů chladicích vozů. Těmito kartami lze bezhotovostně uhradit rovněž celní poplatky na vybraných hraničních přechodech, mýtné nebo poplatky za tunely a trajekty.
Jakými způsoby je zajištěna bezpečnost karet CCS například proti zneužití při ztrátě nebo krádeži?
Naše karty využívají nejmodernější čipovou technologii, která zajišťuje vysokou bezpečnost a kontrolu provedených transakcí. Bezpečnost transakcí zajišťuje i čtyřmístné bezpečnostní identifikační číslo PIN, které slouží jako ochrana proti neoprávněnému použití karty v případě její ztráty nebo krádeže. Ochranným prvkem je i podpis držitele na zadní straně karty.
Standardní platební kartu je možné při krádeži či ztrátě zablokovat. Nabízíte tuto možnost i u vašich karet? Jak rychle a jakými způsoby je možné kartu CCS zablokovat? A je možné ji opět odblokovat?
Karty CCS lze zablokovat podobně jako klasické platební karty. Blokace se provádí prostřednictvím telefonu a následně vyžadujeme po klientovi ještě písemné potvrzení blokace. Pokud zákazník kartu například najde, je možné ji odblokovat zasláním písemného požadavku podepsaného oprávněnou osobou. Zablokování garantujeme do 24 hodin od nahlášení. Odblokování karty je zdarma a dojde k němu nejpozději do 24 hodin po písemném požadavku na odblokování karty.
Zhruba 10 % z celkového počtu cca 70.000 automobilů zaregistrovaných v mýtném systému k úhradě mýta využívá jednu z vašich karet, konkrétně CCS Toll. Jaké výhody tato karta držitelům poskytuje?
V prvních týdnech provozu mýtného systému řidiče zdržovaly osobní návštěvy distribučních a kontaktních míst. Díky „virtuální“ kartě CCS Toll tam již nemusí zajíždět a dostanou se tak k cíli rychleji. Jestliže se firma rozhodne pro placení mýta prostřednictvím karty CCS Toll, nemusí vyřizovat bankovní záruku a převody peněz za mýtné poplatky automaticky obstarává naše společnost. Na základě elektronických dat z mýtného systému příslušné částky inkasujeme z bankovního účtu zákazníka, který pravidelně jednou měsíčně obdrží přehledné vyúčtování včetně daňového dokladu. Kartu CCS Toll je možné využít také při odběru a vracení palubních jednotek, u dodatečných změn registrovaných údajů o firemních vozech a podobně.
Vystavení karty CCS Toll je zdarma. K jejímu získání stačí zákazníkovi vyplnit jednoduchou objednávku, která je ke stažení na našich internetových stránkách www.ccs.cz. Karta CCS Toll je dle přání zákazníka vystavena buď na jméno společnosti, na SPZ vozidla nebo jako univerzální, a stačí mít pouze jednu pro všechna firemní vozidla.
Před dvěma lety jste začali nabízet i službu CCS iMonitor. O co se konkrétně jedná a jaký je o tuto službu ze strany klientů zájem?
Ušetřit peníze za nepovolené jízdy, mít přesný přehled, kde se pohybují firemní vozidla, a to odkudkoli a kdykoli přes internet přímo na mapě až do úrovně ulic, mít u každého auta neustále aktuální knihy jízd. To je jen část hlavních výhod služby CCS iMonitor pro klienty. Díky nim a možnosti propojení přímo s kartami CCS představuje iMonitor dokonalý nástroj pro snížení nákladů na provoz firemních vozidel, který je díky nízkým pořizovacím nákladům vhodný pro každého podnikatele nebo firmu.
Ovládání portálového řešení CCS iMonitor je snadné a zákazníka nikterak nezatěžuje starostmi o sběr dat, nenutí jej k instalaci a aktualizaci speciálního softwaru a nepřináší tak žádné výjimečné nároky na vybavení složitou výpočetní technikou. Jeho výjimečnost je především v tom, že umožňuje prostřednictvím internetové stránky www.imonitor.cz přistupovat k informacím o vozidlech kdykoli a odkudkoli. Manažer se tak může třeba i na služební cestě nebo na dovolené kdykoli podívat, kde se pohybují automobily obchodníků nebo zda jsou vozidla se zakázkami na cestě k zákazníkům.
Službu CCS iMonitor využívá v současnosti v České republice téměř pět tisíc automobilů.
Bezplatnou součástí karet CCS je i pojištění u D.A.S., pojišťovny právní ochrany. Od roku 2005 jste však nabídku pojištění rozšířili a kromě právní ochrany související s provozem vozidla poskytujete také právní ochranu při řešení problémů běžného rodinného života. Proč jste se odhodlali k tomuto kroku? A podařilo se vám tímto přilákat více klientů?
Rozšíření pojištění D.A.S. o právní ochranu při řešení problémů běžného rodinného života nám nabídla pojišťovna D.A.S. v rámci pravidelného hodnocení spolupráce jako další možnost, která by mohla oslovit naše klienty. Pro CCS to neznamenalo žádné zvyšování nákladů, proto jsme rozšíření poskytované služby uvítali. Rozšiřování tohoto druhu služeb má větší význam pro udržení stávajících zákazníků,než-i pro získávání zákazníků nových.
Na vašich internetových stránkách www.cenyphm.cz zveřejňujete aktuální informace o cenách pohonných hmot na českých čerpacích stanicích v krajích i okresech, které vypočítáváte z transakcí řidičů nakupujících prostřednictvím karet CCS. Pro koho je tento portál určen a jaká je jeho návštěvnost?
Internetové stránky s průměrnými cenami pohonných hmot jsou učeny všem, koho zajímá vývoj cen PHM na českém trhu. Mohou jej využívat jak spediční společnosti, tak řidiči nebo běžní občané, ale i třeba sdělovací prostředky pro informování veřejnosti o aktuálním vývoji cen benzinu a nafty. Informace o cenách pohonných hmot jsou součástí struktury našeho portálu a jejich uvedení do provozu přineslo výrazný nárůst jeho návštěvnosti. Informace o cenách pohonných hmot jsou navíc nejhledanějších výrazem.
Již mnoho let vydáváte různá tištěná periodika – časopisy, bulletiny. Jaké informace obsahují a z jakého důvodu je vydáváte?
Prostřednictvím našich tiskovin komunikujeme s našimi zákazníky, dodavateli a obchodními partnery. Nejznámějším z našich periodik je CCS Info. Vydáváme ho již přes deset let. Naši zákazníci jsou zvyklí v něm hledat informace o nových produktech, akčních nabídkách, nových obchodních místech v akceptační síti, úpravách legislativy související s provozem firemních vozidel a dopravou a podobně. Nyní má praktický formát malého časopisu a vydáváme jej 4x ročně.
Na závěr nám řekněte, jaké máte plány rozvoje firmy pro nejbližší roky? Připravujete pro své klienty nějaké novinky?
V budoucích letech se zaměříme na rozvoj aktivit, které nám přináší klíčovou hodnotu, tj. specializované karetní služby pro právnické osoby a poskytování technologických výrobků a služeb pro finanční a jiné instituce. Klientům chceme nadále přinášet nejmodernější služby, které jim zajistí maximální pohodlí a komfort na jejich cestách.
Děkuji za rozhovor,
Vladimír Šindelka, Finance.cz
Ivan Remšík promoval na Vysoké škole ekonomické v Praze v roce 1980 a svou profesionální kariéru započal v Živnostenské bance v Praze. Ve 32 letech se stal náměstkem Generálního ředitele Živnostenské banky a členem představenstva, kde řídil restrukturalizaci bankovních informačních technologií a oblasti finančního řízení. Vedl vývoj nových bankovních produktů a služeb a jejich uvedení na trh, a to v oblastech privátního bankovnictví, vydávání a akceptace karet a elektronického bankovnictví. Od roku 1996 pracoval ve Velké Británii v centrále společnosti Visa International v Londýně jako Starší Vice President a Regionální ředitel. Pod jeho vedením Visa úspěšně rozšířila svou působnost na nové trhy ve 35 zemích ve střední a východní Evropě, Asii a severní Africe.