Světový debut se sice chystá na autosalon ve Frankfurtu, už nyní jsou k dispozici technické údaje a první fotografie vozu Audi A4 pro modelový rok 2008.
Na první pohled se oproti stávající generaci nic moc nezměnilo. Nové Audi A4 (interní označení B8) vypadá jako evoluce předchozí generace (B7) . Na druhý pohled je řada změn přeci jen patrná.
Tou nejpodstatnější změnou je zvětšení rozměrů. Nová A4 naroste do délky o 11 cm na celkových 470 cm, šířka vozu se zvětšila na 183 cm. Díky konstrukční úpravě, kde si místo vyměnil diferenciál se spojkou, bylo možné prodloužit rozvor náprav o 154 mm. To zajistilo o 36 mm více místa pro nohy cestujících vzadu. Nový rozvor vozu A4 (2808 mm) je tak o téměř pět centimetrů větší než u konkurentů BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C a o necelých osm centimetrů delší než u modelu Lexus IS.
Automobily | Nové Audi A4 (B8) | Audi A4 (B7) | BMW řady 3 | Mercedes-Benz C |
Délka [m] | 4,70 | 4,59 | 4,52 | 4,58 |
Šířka [m] | 1,83 | 1,77 | 1,82 | 1,77 |
Rozvor [m] | 2,808 | 2,648 | 2,760 | 2760 |
Díky prodloužení rozvoru a posunutí agregátu o něco blíže ke středu vozu by tak automobil měl být méně nedotáčivý, lépe držet stopu a být celkově agilnější. Nezměněna zůstává také možnost objednat si pohon všech kol, realizovaný i nadále mezinápravovým diferenciálem TorSen, který by měl za standardních adhezních podmínek rozdělovat síly od motoru v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Dieselové i benzinové motory pro Audi A4 budou skoro stejné jako v případě modelu A5, v některých případech však budou k mání i verze s menším nebo sníženým výkonem (1,8 TFSI – 96 kW/130 k a 118 kW/160 k; 250 Nm). Do příchodu modelů S4 a RS4 bude nejsilnějším benzinovým agregátem v nabídce šestiválec 3,2 FSI (195 kW/265 k; 330 Nm při 3000 ot./min.). Osazena manuální převodovkou zrychlí nová A4 s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Na vrcholu nabídky se ale časem objeví větší svalovec - osmiválec 4,2 FSI. V modelu S4 naladěný na 260 kW (354 k), ve špičkové RS4 až na 331 kW (450 k).
Naftové motory zastupuje čtyřválec 2,0 TDI (105 kW a 125 kW) a šestiválce 2,7 a 3,0 TDI. Revolucí v rámci koncernu Volkswagen je zavedení nové generace čtyřválců 2,0 TDI se vstřikováním common-rail (1800 bar). Nejvyšší točivý moment má i nadále hodnotu 320 Nm mezi 1750 a 2500 ot./min, nová A4 s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,4 s a nejvíce jede 215 km/h. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou činí spotřeba v kombinovaném cyklu 5,5 l/100 km. V nabídce bude pro tento motor také převodovka Multitronic.
Nejsilnější dieselový agregát 3,0 TDI bude mít výkon 176 kW a nejvyšší točivý moment okolo 500 Nm již při 1500 otáčkách za minutu. O tři decilitry menší dieselový motor nabídne nejvyšší výkon 140 kW a točivý moment 400 Nm. Všechny motory, dieselové 2,0 TDI nevyjímaje, splňují emisní normu Euro 5.
Podle zvolené motorizace bude možné objednat si jednu ze tří převodovek – nejmenší počet stupňů bude mít klasická manuální (6), dvouspojková převodovka DSG jich nabídne 7, klasický šestistupňový Tiptronic bude k dispozici například pro motor 3,2 FSI a u bezstupňové převodovky multitronic bude možné na přání aktivovat sekvenční režim s osmi přednastavenými stupni.
V Evropě můžeme první vozy očekávat u dealerů Audi v průběhu prosince, v USA a jiných trzích je nástup omlazené A4 naplánován na počátek příštího roku.