Pozor na smlouvu s cestovní kanceláří

12.09.2007 | , Móda.cz
STYL/móda a oblékání


perex-img Zdroj: Finance.cz

Pro většinu lidí znamená dovolená nebo zahraniční zájezd mnoho příjemných zážitků, ale pro někoho může představovat i nemálo stresových situací, způsobených tím, že na místě pobytu zjistí rozdíl mezi skutečností a sliby cestovní kanceláře.

Často se například stává, že pláž je sice od hotelu vzdálená slibovaných padesát metrů, ale je nutné dalších 500 metrů obcházet staveniště nebo jinou překážku. Proto by si občané měli před podpisem cestovní smlouvu důkladně pročíst, zda neobsahuje podobné výrazy jako třeba „podle možností“. Pokud je totiž například uvedeno "ubytování podle možností ve čtyřhvězdičkovém hotelu", potom není takové ubytování vůbec jisté a navíc ubytování v hotelu nižší kategorie pak nelze reklamovat.

„Jestliže se na místě pobytu setkáte s jakýmkoliv rozporem s cestovní smlouvou, jako je například ubytování, čistota, strava nebo hluk, kontaktujte okamžitě delegáta zájezdu, který by měl vše uvést na pravou míru. V případě, že náprava nebude možná, vše na místě sepište a nechte si od delegáta podepsat. Ideální je pořídit fotodokumentaci a výpovědi dalších účastníků zájezdu, samozřejmě včetně jejich adres.

„Po návratu lze zájezd reklamovat do 3 měsíců od jeho ukončení, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou, je nutné uvést veškeré rozpory mezi cestovní smlouvou a skutečností – doložit zápisem, fotodokumentací, výpověďmi dalších účastníků a podobně – a navrhnout cestovní kanceláři přiměřenou slevu. Pokud ji CK nebude akceptovat, rozhodne o výši slevy soud,“ uvedl Josef Černý, koordinátor Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) pro Královéhradecký kraj.

Před soudním řízením ještě možnost obrátit se na asociaci mediátorů (www.acmr.cz), která zprostředkuje jednání, se kterým ale musí souhlasit i druhá strana – to znamená cestovní kancelář.

 

AUTOR: Irena Voříšková 

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: STYL/móda a oblékání