Výsledky ankety mezi účastníky předčily očekávání - letošní ročník konference byl ve všech parametrech (informační přínos, příležitosti k jednání i organizační zabezpečení) hodnocen nejlépe v sedmileté historii. Delší program byl po odborné stránce mnohem zajímavější - poskytl prostor jít do větší tematické hloubky a dva dny umožnily více příležitostí potkat zajímavé lidi.
První den přinesl 14 referátů, o jejichž kvalitě svědčila nejen průměrná vysoká známka pro řečníky (1,85), ale i skutečnost, že konferenční sál byl od počátku zcela zaplněn a zůstal plný prakticky po celou dobu plenárního jednání. Referáty měly vzájemně velmi vyrovnanou úroveň, jako nejlepší však (se shodným hodnocením 1,42) vynikli 2 řečníci: Josef Meringer, který si jako významný odborník z Rakouska a viceprezident FCSI získal posluchače svými velmi prakticky a lidsky podanými zkušenostmi („profesionální a zároveň vtipný projev přesně vypovídající o realitě“) a Tomáš Karpíšek s konceptem Ambiente Brasilero, za který získala společnost Ambiente v tomto roce cenu J.Vašaty („je fajn, že takoví lidé v oboru jsou“, „lidským způsobem popsal, jak koncept vznikl a jak funguje a poodhalil i finanční pozadí projektu“).
Velmi příznivou reakci vyvolalo i vystoupení generálního sekretáře AHR Václava Stárka („věcné a výstižné“, „mluvil z duše nás všech“) a příspěvek vrchního sládka Plzeňského Prazdroje Václava Berky, který dokázal, že i dodavatelé mohou upoutat zajímavou přednáškou, aniž by byla považována za pouhou komerční prezentaci („svým přístupem ztělesnil význam spojení zaujmout znamená dobře prodat“). A nelze ještě nezmínit alespoň podnětný referát Kateřiny Vlčkové na téma zkušeností s čerpáním dotací z programu SROP při výstavbě Hotelu Academic v Roztokách u Prahy („otevřeně popsaný a dokladovaný vývoj projektu, včetně užitečných varování, na co si dát pozor“).
Společenský večer pořádaný ve spolupráci s redakcí Food Service a spojený se slavnostním vyhlášením ceny J.Vašaty za rok 2007 zaujal především velmi nápaditým rautem v barvách společnosti Nestlé prezentující českou a moravskou kuchyni ve 4 ročních obdobích. K vysoké úrovni večera přispěla i ochutnávka vín a sektů z produkce společnosti Bohemia Sekt. Za mnohé lze uvést výrok:
„Na slavnostní recepci se sešla řada profesně zajímavých lidí. Vládla zde atmosféra přátelského setkání. Nebyl to mnohohlavý anonymní dav, jak tomu bývalo dříve ve spojení s veletrhem.“
Velmi kladné hodnocení získaly i workshopy probíhající po druhý konferenční den. Nejvíce navštívenou sekcí byla Efektivnost hotelového provozu („výborné a konkrétní podnikatelské vstupy“), nejlepší známkování si vysloužila sekce Provoz malých podniků – jak na to? („milé překvapení, že se i sekce pro malé může přinést obsahově dobrá inspirativní vystoupení“).
Konference se konala s podporou agentury Czech Tourism a k jejímu zdárnému průběhu významně přispěly zlatí partneři – společnosti Nestlé, Makro a Bohemia Sekt. Tradičními spoluorganizátory konference byli Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Vysoká škola hotelová v Praze a INCOMA Consult, nově se na přípravách podílel odborný časopis Food Service. Na programu spolupracovali i další odborní partneři, jakými jsou Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace kuchařů a cukrářů, Česká barmanská asociace a COT Business.
Detailnější informace o konferenci naleznete na www.horeca21.cz/summit.
Případné dotazy jsou připraveni zodpovědět (Antonín Parma: parma@incoma.cz a Karel Mayer: mayer@incoma.cz)