Snahou podnikatelů ucházejících se o toto ocenění bylo zaujmout porotce nejen svými ekonomickými ukazateli, ale také originalitou, funkčností a komplexností svého podnikání. Na krajské úrovni navíc porotci zohledňovali přínos podniků pro region, v němž působí. Firmou roku 2007 se nakonec stala středočeská společnost Beneš a Lát, slévárna a strojírna, a. s.
Pozitivní zprávou pro náš region je fakt, že na druhém místě celkového pořadí skončila firma Grisoft, s. r. o. Třetí místo pak vybojovala společnost Biomac Ing. Černý, s. r. o., zpracovatel biomasy a palivových briket ze sousedního Olomouckého kraje.
Brněnská společnost Grisoft vyrábí antivirové programy, její produkt s názvem AVG zná celý svět. Grisoftu se podařilo zopakovat loňské umístění, a firma tak přesvědčila o stabilitě svého postavení nejen na českém trhu.
Grisoft patří mezi nejznámější společnosti našeho regionu a může se pochlubit čtrnáctiletým růstem, pravidelným navýšením meziročních zisků o (minimálně) sto procent a rovněž úspěšnou expanzí na zahraniční trhy. V roce 2006 provedl Grisoft svou první zahraniční akvizici, když koupil německou firmu ewido networks.
Grisoft zaměstnával na konci roku minulého roku sto pětasedmdesát zaměstnanců a jeho výrobek si v různých edicích dosud nainstalovali uživatelé na více než padesáti milionech počítačů po celém světě.
Frančíza po brněnsku
Frančíz je ve světě celá řada. Z těch nejznámějších můžeme jmenovat McDonald’s, Holiday Inn, OBI, Orea Hotels, Yves Rocher, Welle.
U nás mezi nejznámější patří Hudy sport, Pivovary Staropramen a také jihomoravská Brněnka.
Maloobchodní síť Brněnka, spol. s r. o., vznikla v roce 1997. Jestliže v době vzniku firmy bylo v její síti sdruženo třiadvacet prodejen, dnes je to již více než dvě stě dvacet obchodů, dva velkoobchodní sklady a dvě kuchyně. Jak samotný název firmy napovídá, jsou aktivity společnosti směrovány výhradně do oblasti jižní Moravy. Brněnka zaujala svým modelem i ostatní malé obchodníky z regionu a získala právo přenášet jméno zavedeného podniku i na podnik jiný. Důvodem vzniku frančízy byl nástup supermarketů a hypermarketů na našem trhu. I proto si za své logo vybrala brněnského draka, tedy jakýsi symbol síly a soudržnosti. O tom, že nejde jen o prázdný reklamní slogan, svědčí fakt, že Brněnka v těchto dnech oslaví desáté výročí fungování systému.
Firma sází na rodinný ráz, aby kontakt mezi zákazníkem a prodavačem byl co nejbližší. Tím se chce odlišit od neosobních hypermarketů. Brněnce pomáhá fakt, že pro řadu lidí není hypermarket na dosah ruky. A tak téměř osmdesát procent zákazníků navštěvuje prodejnu Brněnky ve svém okolí pravidelně.
Právě na dostupnost prodejen zahrnutých v síti a jejich vhodné umístění v centru měst a takzvaně na rohu klade Brněnka velký důraz.
MICHAL RUML, Autor je analytik portálu Finance.cz - www.finance.cz