Jazykový audit Vám pomůže určit správný směr!

10.12.2007 | , Channel Crossings
Komerční sdělení


perex-img Zdroj: Finance.cz

Audit rozhodně není určen pouze pro sféru financí. V oblasti jazyků slouží k objektivnímu a přesnému posouzení jazykových dovedností studentů skupinové či individuální výuky, zejména ve firemních kurzech, a je dobrým indikátorem dosaženého pokroku ve studiu.„Hlavní výhodou je užitečnost pro plánování dalšího vzdělávání zaměstnanců společnosti, jasná měřitelnost výstupů a v neposlední řadě úspora nákladů,“ říká Ondřej Douša, manažer jazykové školy Channel Crossings.

Co je jazykový audit a jak konkrétně může být užitečný?

Jazykový audit se obvykle skládá z písemné a ústní části a testuje komplexní jazykové dovednosti uchazeče. Výstup pak zahrnuje detailní popis jazykových úrovní dle Společného evropského referenčního rámce (SERR), jejich návaznost či počet hodin výuky, které je nutno absolvovat k postupu do vyšší úrovně. Rovněž je možné tento výstup personalizovat, tedy doporučit na jaké jazykové dovednosti by se měl daný uchazeč v dalším studiu zaměřit.
Jednotný a měřitelný výstup pomůže při plánování vzdělávacích cílů pro zaměstnance. Může například přesně vymezit, dokdy by měl dosáhnout určité cílové úrovně (např. postoupit na středně pokročilou úroveň – B1 dle SERR – za 140 vyučovacích hodin apod.). V případě nesplnění daného cíle lze pak stanovit sankce (třeba ve formě částečné nebo plné úhrady nákladů na vzdělávání).
U větších firem může audit pomoci při celkovém posouzení investic do jazykového vzdělávání včetně přehodnocení priorit v rámci firmy. Výsledkem auditu může být např. zvýšení počtu hodin u klíčových zaměstnanců, stanovení termínu zvládnutí příslušné jazykové úrovně nebo složení mezinárodní jazykové zkoušky.
U firem, kde výuku zajišťují různí lektoři nebo více jazykových škol, poslouží externí audit k nestrannému posouzení efektivity výuky včetně závěrečných doporučení auditorské jazykové agentury (navrhne nejvhodnější rozdělení studentů do skupin, posoudí vhodnost učebních materiálů, další pokračování výuky apod.).
„Jazykový audit je bezpochyby zajímavým nástrojem k zefektivnění vzdělávacích nákladů a stanovení přesné koncepce vzdělávání nejen ve firmách,“ dodává Ondřej Douša.

Požadavky na bližší informace a objednávky zasílejte na jazykovyaudit@chc.cz.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení