Důvody jsou poměrně jednoduché - oficiální statistiky i laický pohled na společnost jednoznačně ukazují, že počet telefonů a zejména počet mobilních telefonů roste v České republice závratným tempem. A na to samozřejmě banky musí reagovat a reagují. Je zřejmé, že dnes již prakticky žádné významnější bance na českém trhu nemůže v nabídce chybět některá z forem telefonního bankovnictví. K bankám, které obsluhu přes telefon nabízely již dříve (např. Expandia, Komerční banka, Nonstop banka) se během posledních měsíců přidaly další. Určitě každý z nás zachytil mohutný nástup „GSM banky“ od GE Capital a pozadu nezůstávají ani další banky.
Marketingové průzkumy i konkrétní počty jednoznačně potvrzují, že klienti skutečně chtějí využívat telefon pro vyřizování svých bankovních transakcí. Tak například Komerční banka v posledním listopadovém týdnu „přivítala“ na své Expresní lince obsluhované prostřednictvím Telefonního centra v Liberci klienta s pořadovým číslem „85 000“. Jen pro ilustraci - každý den přibývá přibližně 600 nových klientů, kteří „svěří“ své bankovní transakce telofonu a počet klientů tak vzrostl za poslední tři měsíce o 35 000.
Že nevíte jaký formu telefonního bankovnictví zvolit ? Záleží jen a jen na Vás, protože nabídka je dneska skutečně široká. Máte rádi příjemný lidský hlas a nejste si jisti, že zvládnete všechna úskalí převodu peněz sami - dejte přednost obsluze účtu ve spolupráci s telefonním bankéřem z bankovního call centra. Zamilovali jste se do Vaše mobilu a do „vyťukování“ bankovních příkazů na klávesnici telefonu - možná se rozhodnete pro GSM banking. Jste zastánci „technického světa“ - je tady pro Vás IVR, služba založená na obsluze účtu automatickým konverzantem.
Osobně předpokládám, že s rozvojem nabídky internetového bankovnictví v ČR budou banky pro své klienty nabízet kombinované balíčky založené na společném využívání telefonu a internetu. Proto se Vám založení „telefonního účtu“ již dnes určitě vyplatí i v případě, že patříte mezi ortodoxní zastánce internetu.
Tak tedy - „můžete už ovládat svůj bankovní účet po telefonu“ ? Pokud Vaše odpověď zní „prozatím nikoliv“, neváhejte a dejte si sami sobě už teď malý vánoční dárek - určitě je z čeho vybírat ! A ten pocit, že venku mrzne, pošta i banka daleko a Vám stačí pro zaplacení složenky jen zvednout telefon... Lákavé že.